שחרור המחבלים בעסקת שליט. ארכיון
שחרור המחבלים בעסקת שליט. ארכיוןרויטרוס

מנכ"ל תיאטרון אל-מידאן בחיפה, עדנאן טראבשה, הודיע כי הוא עוזב את תפקידו. ממלא המקום הזמני יהיה גסאן אבו ורדה, היועץ המשפטי של התיאטרון.

משפחתו מסרה בשיחה עם ערוץ 7 כי הוא עבר לפני יומיים תאונת דרכים וכי הוא זקוק למנוחה. בהודעה מטעם התיאטרון נמסר כי ההחלטה איננה קשורה לסערה הציבורית שהתעוררה עקב הפקת הצגה שנכתבה על ידי רוצחו של החייל משה תמם.

שרת התרבות מירי רגב מסרה הערב "קיימות שתי עובדות מעניינות שנגלו לפנינו במהלך החודש האחרון. אחת: תיאטרון אל מידאן עבר לניהולה של עמותת "עדאללה", אותה עמותה שהייתה אחראית להעביר את החומרים לוועדה אשר חקרה את אירועי צוק איתן, אותו ארגון קרא לאו"ם להכריז על צה"ל ומדינת ישראל פושעי מלחמה.

עובדה שנייה: עתה הנהלת התיאטרון לא מסתתרת מאחורי הכוונה לפנות למדינת קאטר, מי שעומדת מאחורי ארגון החמאס ומממנת את מנהרות הטרור והטילים שנורים כלפי ישראל.

אם קבוצת ברצלונה ידעה לקבל החלטה ולסיים את הקשר שלה עם קאטר שהייתה נותנת החסות הראשית, גם מדינת ישראל יכולה לעצור רגע ולחשוב האם מקובל עליה שלאותו חשבון בנק יוזרם כסף גם מקאטר וגם מממשלת ישראל. הוריתי לצוות המקצועי במשרדי להמשיך לבחון את המשך הקפאת התקציבים, ולבדוק באופן מקיף ויסודי את חומר הראיות שהצטבר על שולחני בחודש האחרון", דברי רגב.

השבוע דווח כי עיריית חיפה החליטה להחזיר את מימון התיאטרון שהוקפא עקב הסערה שהתעוררה סביב ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על כתבי מתכנן הרצח של החייל משה תמם. לאחר מכן נודע כי שי בלומנטל, חבר הוועדה לבדיקת התמיכה העירונית בתיאטרון שהוחתם על ההמלצה, טוען שלא היה במצב לתת את אישורו, משום שהיה מאושפז אחרי ניתוח.

יו״ר ״ישראל ביתנו״, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב הערב "מנכ״ל תאטרון אל-מידאן התפטר והעביר את סמכויות הניהול לארגון עדאללה. עכשיו אומרים בתאטרון כי הם ינסו להשיג מימון מגורמים ערבים בחו״ל ואולי אף מקטאר. אני מציע לתאטרון ולשחקניו לעבור להציג ולחיות בקטאר באופן קבוע משום שלהם, כמו לשאר תומכי הטרור, אין מקום בישראל".