הרב שיינברג בהארכת מעצר
הרב שיינברג בהארכת מעצרצילום: Basel Awidat/Flash90

בית המשפט העליון התיר הערב (חמישי) לפרסם כי הרב החשוד בעבירות מין בנשים הוא ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, הרב עזרא שיינברג, נשוי ואב לשמונה ילדים.

מאז התפוצצה הפרשה התלוננו נגד הרב עשר נשים. הוא הורחק מקהילתו ומתפקידו כראש ישיבה.

השופט אורי שהם דחה את טענת פרקליטו של הרב ולפיה עם פרסום שמו ייגרם לו נזק. "לא מצאתי כי יש בנזק זה... כדי להטות את הכף לעבר מניעת פרסום שמו. הנזקים עליהם מצביע המבקש, אינם שונים מנזקיו של כל אדם הנתון בחקירה פלילית בגין חשד לביצוע מעשים חמורים".

לדברי השופט, "חשיפת שמו של חשוד בעבירות מין עשויה לתמרץ מתלוננות נוספות, אשר ביקשו עד כה שלא להיחשף, להעיד על שארע להן מידיו של אותו חשוד, יש גם מקום להזהיר את הציבור מפניו''.

אתמול הוארך מעצרו של הרב שיינברג עד ליום חמישי הבא. שופטת בית משפט השלום בקריית שמונה, רות שפילברג כהן, אמרה כי "ניתן לחשוף כעת כי מספר המתלוננות שבהארכת המעצר הראשונה עמד על שתיים עומד היום על עשר נשים.

"פעולות החקירה בוצעו וממשיכות להתבצע בהווה, וגם היום בבוקר נוספו לתיק ראיות מהותיות", סיפרה. ''החשדות נגד החשוד התחזקו בצורה משמעותית במספר מישורים, וזאת בין היתר בגרסה שלו עצמו, אשר מבלי לחשוף או לפגוע חלילה בחקירה ניתן לומר עליה כי היא גרסה מתפתחת".

ביום חמישי בשבוע שעבר ניסה הרב שיינברג להימלט מהארץ ונעצר בנתב"ג. עו"ד אפרים דימרי, המייצג את הרב, טען אז כי שיינברג לא ניסה לברוח. "הוא עבר איזשהו צינתור ובעקבות ההמולה סביבו הוא החליט לצאת לנופש של מספר ימים ולחזור".