מלונות אילת
מלונות אילתקובי פינקלר

המשנה לראש הממשלה ושר הפנים, סילבן שלום, אישר היום (שני) את המתווה שגיבשה רשות האוכלוסין וההגירה ולפיו, יועסקו עובדים ירדנים בענף המלונאות באילת.

מדובר בישום של החלטת ממשלה שהתקבלה ביוני אשתקד, לפיה תתאפשר העסקת ירדנים בבתי המלון באילת בלבד. ההסדר אמור לספק פתרון יציב וזמין של כח-אדם לבתי המלון בהתאם לצרכיהם ולתפיסה בהם.

על פי המתווה, העובדים יקבלו אשרת עבודה יומית, ובכל סוף יום עבודה ישובו לבתיהם בירדן. העובדים יועסקו במגוון עבודות מלונאות, לרבות חדרנות, שטיפת כלים וניקיון. גיוס העובדים ייעשה בשלוש פעימות, 500 עובדים בכל פעימה.

אישור המשנה לראש הממשלה ושר הפנים מאפשר למעשה להוציא את ההסכם לפועל כבר בחודשים הקרובים.

השר שלום אמר בעקבות האישור, "העסקת העובדים מירדן היא פתרון הולם ממנו ירוויחו כל הצדדים, הן המלונאים באילת והן העובדים עצמם. מעבר להיבט התיירותי, זהו צעד שעשוי אך להועיל ולתרום ליחסים בין שתי המדינות".

שמעון לוי סמנכ"ל משאבי אנוש של רשת מלונות פתל התייחס ואמר, "אנו מברכים על המהלך הזה אשר נותן מענה למצוקה הגדולה של המלונאים באילת אשר מתמודדים כיום עם חוסר משמעותי של כ- 3000 עובדים, לא רק במקצועות של חדרנות וניקיון אלא גם במקצועות אחרים של אבטחה, שירות, מזון ומשקאות ועוד".

"ההסכם החדש יאפשר לפתור חלק מהמצוקה הזו ואנחנו מתכננים כבר בתקופה הקרובה לקיים ירידי תעסוקה שיאפשרו לנו לגייס כח אדם  לעונת הקיץ הקרובה. המלונאות היא ענף משמעותי לכלכלה הישראלית ואני מאמין כי מעבר להיבט התעסוקה, שיתוף הפעולה גם יתרום ליחסים שבין 2 המדינות", הוסיף לוי.