משרד הדתות
משרד הדתותחזקי עזרא

שר החינוך ויו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, יוצא הבוקר (רביעי) נגד דבריו של שר הדתות דוד אזולאי (ש''ס) ולפיהם הרפורמים אינם יהודים.

''כל יהודי הוא יהודי. בין שהוא קונסרבטיבי, רפורמי, אורתודוקסי, חרדי או חילוני", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הדגיש כי ''ישראל היא ביתם של כל היהודים. נקודה''.

אתמול, בראיון לגלי צה''ל, אמר השר אזולאי כי "יהודי רפורמי, ברגע שהוא לא הולך על פי דת ישראל אז בוא נגיד שיש בעיה. אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד עליו שהוא יהודי".

"אלה יהודים שטעו בדרך ואנחנו צריכים לדאוג שכל יהודי יחזור לחיק היהדות ולקבל את כולם באהבה ובשמחה", הוסיף אזולאי והתייחס לרפורמים בחוץ לארץ. "לצערי הרב, הרפורמים שחיים בחוץ לארץ חיים בגלות, חלקם הגדול הם אנשים שטעו, בבחינת תינוקות שנשבו, ואנחנו רוצים לדאוג לכל אותם יהודים שיחזרו לחיק היהדות על פי ההלכה. זה הכל", אמר.

הנדבן האמריקני ג'יי רודרמן קרא לראש הממשלה נתניהו לפטר את אזולאי באם ימשיך להביע עמדות דומות בעתיד. "על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו להבהיר לשר הדתות שהתבטאויות כאלה לא מייצגות את עמדת ממשלתו וכל התבטאות פוגענית נוספת בנושא תוביל לפיטוריו''.

הוא טען כי ''ליהדות התפוצות, ובמיוחד יהדות ארה"ב, שבה היהדות הרפורמית מהווה רוב גדול, חשיבות עצומה להבטחת שלומה ובטחונה של מדינת ישראל.

''נציגי המדינה צריכים לנהוג עמם בהתאם", הסביר רודרמן. ''עלינו לזכור שלא מדובר רק בסוגיה ההלכתית אשר עליה אנחנו יכולים להיות חלוקים אלא לגבי הזהות היהודית, השייכות והקשר למדינת ישראל".