מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, רכיבה בטוחה על אופניים ואופניים עם מנוע עזר, של חברת הכנסת מירב בן-ארי.

בתיקון לחוק מוצע לקבוע כי עבירות מסוימות הנוגעות לרכיבה על אופניים יוגדרו כעבירות קנס, שהקנס לגביהן הוא 300 שקלים חדשים, ולהסמיך את פקחי הרשויות המקומיות לאכוף עבירות אלו.

עוד מוצע לחייב עוסק המוכר אופניים חשמליים לתת לצרכן מסמך ובו פירוט של תקנות התעבורה הנוגעות לרכיבה על אופניים חשמליים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "החופש הגדול  מתקרב ותופעת פגיעות של אופניים חשמליים הולכת ומתרחבת, בתי החולים מדווחים כי מדי שבוע נער או נערה מנותחים או מאושפזים עקב פגיעות אופניים חשמליים, ומדי יום הולכי רגל נפגעים מאופניים החל בפגיעות פשוטות ועד פגיעות כירורגיות".

עוד נכתב כי "בני נוער בגילאים 12-16 מתנהגים בצורה בריונית במדרכות ובכבישים תוך כדי רכיבה על אופניים חשמליים ובאופן בלתי אחראי. אופניים חשמליים הינם כלי תחבורה לכל דבר ועניין ולכן יש להטיל קנסות ולחייב אכיפה מוגברת של התחום".

ח"כ בן ארי אמרה, "אני מרגישה את הסכנה כל הזמן, אימהות שמפחדות להשאיר את הילדים בגינה ציבורית מחשש שידרסו. אופניים שנוסעים ב45 קמ"ש זה כמו אופנוע לכל דבר ועניין. הסכום שייאסף מהפיקוח יהיה לטובת הקמת שבילי אופניים".

ח"כ שלי יחימוביץ ציינה כי "הבעיה בחוק הזה היא שהוא חל גם על אופניים רגילים ולא רק על אופניים על מנוע עזר, אין כלי מועיל לחברה יותר מאופניים שמורידה את זיהום האוויר, הם מסכנים פחות חיי אדם. המגבלות הרבות שמטילים על רוכבי האופניים, תוביל לכך שיהיו פחות רוכבי אופניים. ראיית המקרו מחייבת הקלה על מי שמשתמשים ברכב דו גלגלי שהוא תמיד פחות מסוכן מרכב ממונע. החוק במתכונתו הנוכחית הוא בלתי מידתי לחלוטין".

62 ח"כים תמכו 3 התנגדו ו9 נמנעו. הצעה תועבר לוועדת הכלכלה להמשך טיפול.