הרב שרקי מונה את "חטאי הציבור הדתי לאומי"

הרב אורי שרקי, סיפר לערוץ 7 על המושב בו השתתף בכנס צהר ועל תפקידה של הציונות הדתית. 

"אני מניתי שלושה חטאים של הציבור הדתי לאומי, שזה הוויתור על שלוש משימות, אחת דתית השנייה לאומית והשלישית אוניברסלית.

המשימה הדתית, זה החיבור בין הקודש לחול, הקב"ה בחר בנו לחזור לציון כדי לחבר את הקודש לחול ואנחנו התייאשנו מזה. החטא הלאומי, הוא שאנחנו התייאשנו מהפוליטיקה, אנחנו לא מעוניינים להיות אלה שמנהיגים את המדינה ולא מעוניינים להיות בשלטון. והחטא השלישי הוא ששכחנו שיש לנו משימה אוניברסלית, באנו לארץ הזאת כדי לפתור את הבעיות של העולם כולו, ושמציון יצא דיבר ברור וחי שיאמר לאומות העולם מה היא חובתם וכיצד הם משיגים את המשימות האנושיות".

הרב הסביר מה גורם לדעתו לסטייה מהתפקיד, "אנחנו מתעסקים במריבות פנימיות, זאת אומרת דקדוקים הלכתיים, שהם חשובים אני לא מזלזל בהם, אבל אנחנו מתמקדים רק בזה. לגבי התחום השני, הלאומי, אנחנו מעוניינים שממשלות יעבירו אלינו תקציבים ואנחנו לא רוצים לקחת אחריות לא הכלכלה, לא על הביטחון ולא על המשפט.  ולגבי אומות העולם אנחנו אומרים שגויים לא מעניינים אותנו".

הרב שרקי מסביר מדוע למרות השינוי שחל במפד"ל ההיסטורית, שהפכה לבית היהודי, הוא לא פתרון מושלם, "הפוטנציאל הוא גדול ואני אמרתי בזמנו שבנט באמת תופס את הדברים בצורה נכונה, אבל המשקולת הדתית המגזרית של מפלגתו לא תיתן לו לנסוק, ואנחנו רואים את התוצאות".

בהתייחסות לחלוקה בתוך המגזר הדתי לאומי אומר הרב, "מי שרוצה להתכנס ומי שרוצה להפתח, באים משני נקודות שונות ולכן הסיכוי לאחד ביניהן הוא קטן ביותר, לכן מתפללים שהמציאות, שזאת ההשגחה, שהיא זו שבדרך כלל כופה את הפתרונות".

"החרד"לייט הוא חידוש של מונח שמוצא חן בעיני, ובבוא הזמן אנחנו נבין שהציונות הדתית אולי צריכה להיות הדלאי למה, דתי, לאומי, אוניברסלי ויקומי כאחד" מסכם הרב שרקי.