עיריית ירושלים
עיריית ירושליםצילום: אביר סולטן, פלאש 90

סערת הספורט בירושלים אינה שוככת: על רקע מלחמות החרדים בסיעת יהדות התורה בעיריית ירושלים והמתקפה החריפה שיצאה משורות הפלג הליטאי 'דגל התורה' נגד חברי אגודת ישראל החסידית על שחלק מחבריה נעדרו מההצבעה ואפשרו את אישור הקמת הספורטק, מתברר הבוקר כי מדובר היה בהצגה אחת גדולה וכי התוצאה הייתה ידועה מראש.

בביטאון חסידות בעלז 'המחנה החרדי', מספר חבר המועצה החרדי ונציג החסידות מיכל הלברשטאם שנעדר מההצבעה וספג אש צולבת מעמיתיו, כיצד ביום ההצבעה על הספורטק שהה בים המלח כשבכוונתו לעלות לירושלים, אך התבקש על ידי נציגי יהדות התורה להישאר במקומו שכן "לברקת מובטח רוב בלאו הכי".  

"עוד לפני שבת שלפני ההצבעה הודעתי לכל חברי בעירייה כי אני יורד לים המלח מטעמי בריאות לשבוע ימים, והנני זמין בכל שעה שאדרש להגיע להצבעה נגד התכנית. אגב, התכנית אושרה על ידי הנציגות החרדית לפני שהייתי חבר בעירייה".

"ביום ההצבעה הזמנתי רכב בכדי לעלות לירושלים בשעה 15.00, רגע לפני שיצאתי הודיעו לי מפורשות מיהדות התורה בעירייה, כי כמה חברים אחרים לא יופיעו להצבעה, חלקם בחו"ל. יש לראש העיר רוב מוחלט להצבעה ואין שום סיכוי להכריע את התכנית בהצבעה הזו. לכן אמרו לי שאין עניין שאצא לירושלים.

"הוספתי וביררתי אצל החברים שאכן לא כולם יצביעו, וגם אם כן, אין לנו רוב בעירייה, לכן נשארתי שם. לא הייתי שותף בתכנית וידי לא הייתה במעל הזה".

הלברשטאם הוסיף ותקף כי "כאשר הנציגים החרדים אישרו את התכנית בעבר. העיתונים שלהם לא תקפו אותם על תמיכתם בתכנית לבנות מגרשי ספורט באזור שמחוץ לרמות. רק לפני שנה הם ביקשו מראש העיר להוריד את ה'קאנטרי קלאב' מרמות ל'עמק הארזים'. איש לא צייץ.

"עכשיו הם מצאו מקום להתגדר כעושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס. למרות זאת אמשיך לפעול יחד עם חברי ביהדות התורה נגד כל ניסיון לחַלֵן את העיר.

"נשלחתי על ידי גדולי ישראל לייצג את הציבור החרדי נאמנה, וכך אעשה. כאשר הייתה באמנה איתי מיום עמדי על דעתי. רק גדולי ישראל שליט"א יורו לי מה ואיך לפעול. אינני מקבל הוראות מפוליטיקאים עירוניים שמצאו קרדום לחפור בו לקידום הקריירה האישית שלהם על גבינו. לא מפיהם ומפי עיתונם אנו חיים".