יעקב כ"ץ (כצל'ה)
יעקב כ"ץ (כצל'ה)פלאש90

אילו הייתי ראש ממשלת ישראל, הייתי נוהג כמו וינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת אנגליה הנערץ שנאבק על כבוד עמו ונלחם בגבורה למען שמירת ארצו מידי זרים ופולשים.

בשיחותיי עם מנהיגי העולם הייתי באופן מכובד מסביר את זכותנו על ארץ ישראל כולה מכוח ספר הספרים, ההיסטוריה העתיקה שלנו הידועה לכול, ושבארצנו הקטנטונת המרחק בין הים והירדן הוא 40 קילומטר בלבד, ואין ולא תקומנה במרחב זה שתי מדינות. הייתי מבהיר שבשטחי ארץ ישראל ששוחררו במלחמת ששת הימים לפני כ‑50 שנה, מזרחה של ירושלים, יהודה, שומרון והגולן, מתגוררים כיום כ‑800,000 יהודים, ואני וממשלתי נסייע ככל שנוכל בצמיחתם, בדומה לסיוע שאנו מעניקים לאזרחי מדינת ישראל כולה.

לו הייתי ראש ממשלת ישראל, הייתי מורה לראשי מערכת הבטחון שיידויי האבנים המתבצעים מדי יום בששת השנים האחרונות על יהודים שעולים להר הזיתים לפקוד קברי יקיריהם, ייפסקו מיידית. הייתי מודיע שבמקומות שיהודים לא יוכלו להלך בבטחה, גם התושבים הערבים לא יוכלו להמשיך את שגרת חייהם הרגילה. יהודים אינם נרגמים בניו-יורק ובמוסקבה, ואינם נסקלים בברלין ובלוס אנג'לס, וגם בירושלים בירתנו לא נסכים לתופעות מכוערות אלו. עליכם להכין תוכנית מיידית הבנויה לא רק על תגבור השוטרים, אלא כוללת הרתעה וענישה פרטית וקולקטיבית, כפי שכל מדינה המכבדת את עצמה הייתה נוהגת. במקום שיאמרו המשפטנים שכדי לבצע ענישות מסוימות עלינו לחוקק חוקים חדשים – כך אעשה.

לו הייתי ראש הממשלה, הייתי מורה לשר התחבורה על הרחבת כביש 60 החוצה את יהודה ושומרון מדרום לצפון, משני נתיבים לארבעה, בשל צמיחת האוכלוסיה במאות אחוזים. כביש זה הפך למפגע תעבורתי, בטחוני ובטיחותי.

כראש ממשלה הייתי מורה לשר השיכון על הקמת יישובים חדשים על שם הנרצחים בידי מחבלים, כנחמה פורתא למשפחה והרתעה שהוכיחה עצמה בעבר ומנעה המשך רציחות של יהודים.

לו הייתי ראש הממשלה, הייתי מורה לשר האוצר להפחית את גובה מס הרכישה על דירות להשקעה, וזאת בהתנייה שדירות אלו יושכרו לזמן רב במחירים בלתי משתנים. העלאת מס הרכישה רק מעלה את מחיר הדירות. לצורך הורדת מחיר הדיור הייתי מורה על בניית 150,000 יחידות דיור על ידי הממשלה עצמה, כך שהקבלנים יקבלו את כספם מהממשלה והיא זו שתמכור הדירות לתושבים לפי תקנות שתקבע.

על מנת להפסיק את הדליקות המוצתות בידי מחבלים, אורה על הקמת יחידה מיוחדת ללכידת המציתים ועונשים כבדים לפושעים אלו.

אלו מקצת הנושאים התלויים בהחלטותיו של ראש ממשלה שמכבד את עמו וארצו וגם את עצמו.