ריבלין בעוטף עזה
ריבלין בעוטף עזהצילום: מארק ניימן/לע"מ

בחלוף כשנה ממבצע "צוק איתן", נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיים היום (חמישי) ביקור במועצה האזורית אשכול.

הנשיא נפגש עם ראש המועצה הנכנס גדי ירקוני, לראשונה מאז היכנסו לתפקיד, חיבק אותו בחום ואמר כי הוא מקיים את הבטחתו מהפעם הקודמת בה נפגשו לאחר פציעתו של ירקוני והוא שמח לבקר במועצת אשכול כאשר ירקוני אוחז בתפקיד ראש המועצה.

הנשיא האזין לסקירה ביטחונית מול שדות נירים וניר עוז, אותה העביר אלוף משנה אייל רוזן, מפקד מרכז האש של פיקוד הדרום והתייחס ראשית להימצאותו של הישראלי אברהם מנגיסטו ברצועת עזה, פרשה אשר הותרה לפרסום הבוקר, ואמר:
"מדובר בפרשה כואבת אשר אני מלווה למן ההתחלה. אני נמצא בקשר עם משפחתו ואני יודע כי כל הגורמים האמונים על כך עושים עבודתם נאמנה. זהו מקרה שעניינו הומאני ואנו מצפים מהגורמים המחזיקים בו להתנהג בהתאם ולהשיבו כשבריאותו איתנה. נמשיך לעשות מאמצים כדי להביא לסיומו של המקרה בהקדם".

בהמשך דבריו התייחס הנשיא המשיך לשנה שחלפה מאז סופו של מבצע "צוק איתן" ואמר "חלפה שנה ואני שמח מאוד להיות כאן כשנדמו קולות התותחים והשלווה שבה לעטוף את האזור. באתי לראות, כפי שעשיתי כמה פעמים השנה, כיצד שבה השגרה למסלולה ולעמוד מקרוב על מצב השיקום בכל ההיבטים הנדרשים. אין לי ספק, שבכל פעם שיופר השקט ידע צה"ל להשיב אותו במהרה לתושבי האזור ולאפשר את שגרתם. גם בעזה מבינים היום היטב כי שקט לתושבי עזה, פירושו קודם כול, שקט לתושבי עוטף עזה ולאזרחי ישראל כולם".

לאחר מכן שוחח הנשיא עם מנהל גידולי השדה של קיבוץ ניר עוז, דוד משה, שסיפר לו על עבודת החקלאים ביישוב צמוד גדר ועל החשיפה לירי צלפים. הנשיא התרגש לשמוע על הפעילות החקלאית הענפה ואמר "את ההישגים החשובים ביותר של המבצע, אני רואה כאן היום. הדרום עולה ופורח, משפחות חדשות קובעות בנגב המערבי את מושבן, הדרום מתוייר ומתפתח. אני גאה מאוד להיות כאן שוב, כמו בפעמים קודמות השנה, ולפגוש את האנשים המיוחדים האלה שעומדים מאחורי המילים עוטף עזה. תושבי האזור המיוחד הזה הם בעצם 'עוטף ישראל' של כולנו, חוזקנו וחוסננו, וזהו עבורי כבוד אמיתי להגיע הנה היום".

הנשיא סיים את הסיור בביקור במשתלת "שורשים" במושב עין הבשור שספגה פגיעה ישירה במהלך "צוק איתן", והשתקמה שם בחן את הזנים השונים של שתילי פלפל המפותחים במשתלה ושוחח עם החקלאים על האתגרים עמם התמודדו במהלך צוק איתן ובמסגרת השיקום מנזקי המערכה.