אוהדי בית"ר, ישמעו להוראות?
אוהדי בית"ר, ישמעו להוראות?צילום: פלאש 90

רגע לפני שהיא עולה למשחק הגומלין באצטדיונה הביתי שבבירה, בבית"ר ירושלים חוששים. 

אחרי תוצאת התיקו במשחק הראשון בין השתיים, יעלו השחקנים הירושלמים הערב בשעה 20:00 אל כר הדשא שבאצטדיון טדי, כשהם יודעים כי כל ניצחון קטן יקדם אותם לראשונה מזה 17 שנים לשלב הבא באירופה, שם כבר תחכה להם משוכה קשה עוד יותר בדמות שרלואה הבלגית. 

כאמור, במועדון הצהוב שחור חוששים לפני משחק הגמולין הערב. ראשית, בניגוד לתקנון ולמקובל בתחרויות האירופיות, הקבוצה הקזחית ושופטי המשחק שהו באותו בית המלון, ובבית"ר חוששים מיד מכוונת בנושא. החשש השני, ואולי החשש הגדול ביותר של הירושלמים, מגיע דווקא מכיוון האוהדים הביתיים, ליתר דיוק מהתנהגותם של אלה. 

בבירה חוששים כי האוהדים המקומיים שמרבים לשיר בגנות הדת המוסלמית ואף גאים בכך, יביאו להרחקת המועדון מהמפעלים האירופיים וקנסות כבדים. המועדון הבית"רי יצאה הבוקר בהודעה דחופה לעשרות אלפי האוהדים המקומיים שכבר הבטיחו את הגעתם למשחק.

"בישיבה שנערכה הבוקר עם המשקיף מטעם אופ״א הובהר למעלה מכל ספק כי תתקיים מדיניות של אפס סובלנות כלפי גילוי גזענות ואלימות. הוזהרנו כי המועדון צפוי לעונשים כבדים עד כדי הרחקה מהמפעלים האירופיים וקנסות כבדים. אנא, בואו נוכיח כי יש לנו את הקהל הטוב, התומך והספורטיבי במדינה", אמרו בבית"ר.

האם הקהל הירושלמי ישמע להוראות?