אוהדי בית"ר. ממשיכים במסעם לאירופה
אוהדי בית"ר. ממשיכים במסעם לאירופהצילום: פלאש 90

אמרו עליו שלא אכפת לו מהקבוצה, אמרו עליהם שהם רק נחלשו, אבל שוב בית"ר ירושלים והבעלים שלה אלי טביב מראים לכולם למה הם מסוגלים.

אחרי עונה מצויינת מבחינת הבעלים והקבוצה, שהסתיימו עם מקום רביעי ולראשונה מזה שבע שנים גם כרטיס כניסה ליגה האירופית היוקרתית, רבים סירבו להאמין כי הירושלמים יכולים עוד לגדול. לאחר מכירת החיסול במהלך החודשיים האחרונים, והרכש המועט, גם אחרוני רואי הטובות הבינו כי שוב בית"ר תתבזה באירופה.

במהלך מסיבת העיתונאים האחרונה שלו, אמר טביב כי על אף רצונו למכור את הקבוצה, הוא ימשיך להשקיע בה ולא יעזוב אותה לבדה, ואכן כך היה, טביב רכש מספר שחקנים אך לא כאלה שציפו מהם להוביל את הקבוצה להישגים יפים בזירה האירופית.

הגרלת מוקדמות הליגה האירופית זימנה לירושלמים מפגש מתוח וטעון מול אורדבסי שיקמנט הקזחית, בה רובם של השחקנים הינם מוסלמים. לאחר תוצאת התיקו המאופסת בחום הכבד ששרר בקזחסטן, בשבוע שעבר, הערב אירחו הירושלמים את הקזחים באצטדיון טדי שבבירה.

הירושלמים ידעו כי את המשוכה הקזחית הם חייבים לעבור, ואכן כך עשו, אך לא לפני שגרמו לדפיקות לב עבור 17,000 אוהדיהם המקומיים שעודדו בטירוף.

כבר מהפתיחה ניתן היה לראות שהירושלמים אכן עדיפים על האורחים מקזחסטן, ולאחר מספר פיספוסים, בדקה ה-17 הם גם באו על שכרם. דובב גבאי קיבל כדור בצד ימין של הרחבה והחזיר אחורה אל פרדה שבעט למרכז השער אך פגע בבלם אורדבסי, עומר אצילי שהיה במקום בעט את הריבאונד פנימה והקפיץ אצטדיון שלם, 0:1 לבית"ר ירושלים.

כאמור, שבע שנים חיכו הירושלמים לייצוג באירופה, ואצילי היה הראשון לכבוש מאז צמד השערים של הקפטן דאז אבירם ברוכיאן שכבש לרשתה של ויסלה קרקוב הפולנית לפני שבע שנים.

15 דקות מפתיחת המחצית השניה, האוהדים הירושלמים לא ידעו את נפשם מרוב שמחה. עומר נחמני בעט כדור אדיר היישר למשקוף מקצה הרחבה, דובב גבאי שהיה המצטיין על המגרש דחק את הריבאונד מקרוב וזה כבר 0:2 לבית"ר, שנמצאה עם רגל וחצי בשלב הבא בליגה האירופית.

שער של הקזחים שש דקות מהשער השני, גרם לדפיקות לב רבות עבור עשרות אלפי האוהדים הצהובים שחורים, אבל בסיום, ניצחון גדול לבית"ר שתפגוש כבר בשבוע הבא את שרלואה הבלגית במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית, הישג אותו לא זוכרים בבירה ב-15 השנים האחרונות. שרלואה זו כבר משוכה רצינית יותר, אך ביום טוב כמו היום, גם אותם אמורים הירושלמים לעבור.