יעקב פרי
יעקב פריצילום: פלאש 90

ראש השב״כ לשעבר, ח״כ יעקב פרי (יש עתיד) הגיש בקשה לקיום דיון דחוף בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על "הכשל של גורמי הממשלה בדיווח על אחזקתם של האזרחים הישראלים בידי חמאס, כלשונו.

בדברי ההסבר להצעה כתב פרי "מהמקרה עולה רצף של כשלים ארגוניים, המגיעים עד לשר הביטחון וראש הממשלה. לא יתכן כי במדינה דמוקרטית נושא כה קריטי לא ידווח ולא יזכה לביקורת ופיקוח של הגורמים האמונים על כך.", כתב פרי והוסיף, "לאור כל הנדון יש לקיים דיון דחוף בהשתתפות כלל הגורמים, לרבות השב״כ, מחלקת שבויים ונעדרים, נציגי ראש הממשלה ונציגי שר הביטחון, ולעמוד על אותם כשלים. המקרה מעלה חשש לכשל ארגוני חמור ומתמשך, ודורש הפקת לקחים מיידית למניעת מקרים נוספים בעתיד."

בתגובה לדבריו של ח"כ יעקב פרי נמסר מהליכוד "זו מתקפה ממניעים פוליטיים שהפוכה מן האמת. רה"מ בנימין נתניהו מטפל באופן אישי בנושא וכבר בנובמבר נפגש עם ח"כ פנינה תמנו שטה שפנתה אליו בשם משפחתו של אברה מנגיסטו. בנוסף, הנחה רה"מ את ליאור לוטן, המתאם מטעמו לשבויים ונעדרים, לעמוד בקשר רצוף עם בני המשפחה והוא קיים איתם כבר שש פגישות, כולל הפגישה של רה"מ אתמול  בבית משפחת מנגיסטו באשקלון. הניהול הוא שקט, אחראי ומקצועי ובהתאם לכללים ונהלים שהביאו הצלחה במקרים דומים בעבר."