מצעד חמאס בעזה
מצעד חמאס בעזהצילום: רויטרס

העיתון הרשמי של תנועת חמאס "פלסטין" מפרסם כתבה על עמוד שלם המנתחת את הסיכויים להגעה לעסקת חילופין נוספת עם ישראל בדומה לעסקת שליט.

לכתבה רואיינו מומחים לענייני ישראל שניתחו את התגובות בישראל לפרשת הנעדרים הישראליים הנמצאים ברצועת עזה, והשפעתן האפשרית על עמדות המיקוח של ישראל וחמאס.

איבראהים ג'אבר העריך, כי ממשלת ישראל תהיה מוכנה לשלם כל מחיר כדי להביא לסיום הפרשה. "ייתכן שבמסגרת העסקה הזו ירוקנו לגמרי בתי הסוהר הישראליים (מאסירים פלסטינים)", אמר ג'אבר.

"ישראל תשלם כל דבר לשלם כל מחיר, אפילו חלק קטן מ(גופתו) של חייל, וזה מלמד על הדאגה של הממסד הישראלי לחיילים שלו, שכן נושא זה גורם ליצירת דעת קהל, ממנו חוששת ממשלת הכיבוש, ובפרט ראש הממשלה בנימין נתניהו". ג'אבר העריך, כי הממשלה הצרה בראשה עומד נתניהו מהווה אילוץ נוסף עליו להגיע לעסקה בכל תנאי.

דר' סלאח אל-נעאמי סבור, כי "אנו בתחילת סערה גדולה בישראל, וכי היא תהווה גורם לחץ על מעגל מקבלי ההחלטות לסיים את הפרשה באמצעות הגעה לעסקה".

נעאמי הוסיף: "לאחרונה החלו העיתונים הישראליים לקיים ראיונות עם משפחת המתנחל ממוצא אתיופי ואני סבור שזו התחלה של פעילות לסיום הפרשה...תהיה אוווירה פוליטית ותקשורתית לוחצת על מקבלי ההחלטות בישראל".