סא"ל נריה ישורון
סא"ל נריה ישורוןיוני קמפינסקי

סגן אלוף נריה ישורון, שפיקד על גדוד שיריון במהלך מבצע 'צוק איתן' ייחקר בעקבות אישור שנתן במהלך הלחימה להפגזת מרפאה בסג'עייה, לאחר שבמרפאה התבצרו מחבלים וירו לעבר כוחות הגדוד, ירו והובילו למותו של סרן דימה לויטס הי"ד.

סא"ל ישורון נחשד בכך שהירי לעבר המרפאה בה התבצרו המחבלים לא בוצע תוך כדי לחימה אלא יום לאחר מכן וכמה שהוגדר כ'מטח כבוד' לזכרו של הקצין שנהרג.

נעמה, רעייתו של סא"ל ישורון, מצוטטת בעיתון 'ישראל היום' כקובעת כי המעשה שביצע בעלה היה הכרחי הן מבצעית והן מורלית, וכי חקירתו היא "צעד מחליש, שעלול לפגוע בתפקוד המקצועי של חיילים שידרשו בעתיד לסכן את חייהם למען המדינה בשדה הקרב". 

העיתון מצטט גם את פרקליטו של ישורון, עו"ד שלמה ציפורי, שאמר כי הוא סמוך ובטוח שהחקירה תסתיים בלא כלום. "מי שמכיר את העובדות יודע שהיה כאן צורך מבצעי אמיתי... הירי בוצע כדי להגן על גדוד 12 שבאותה עת חיפש מנהרות באזור ונכנס לשטח שבו היו עשרות פירים של מנהרות".

עוד הוסיף ציפורי ואמר כי "שיקול הדעת של ישורון בשטח היה להגדיר את הירי כמטח כבוד והצדעה, גם כדי לרומם את רוחם של החיילים שאיבדו את מפקד הפלוגה שלהם". לדבריו נכון וראוי היה להפעיל את מנגנון הבירור המטכ"לי, קודם שתיפתח חקירה על בסיס פרסום תקשורתי.