כחלון
כחלוןצילום: יוני קמפינסקי

יהדות התורה נגד כחלון: הסיעה החרדית זועמת על שר האוצר משה כחלון שמנע את העלאת הדיון על התקציב בממשלה בשל היעדר הסכמה עם הסיעות החרדיות.

לטענת גורמים ביהדות התורה, כחלון אינו מתנהל בהגינות שכן הוא ידע הכל בטרם נכנס לקואליציה ולמשרד האוצר. "כחלון משחק משחק בזוי", אומר גורם ביהדות התורה בשיחה עם ערוץ 7. "הוא ידע הכל כולל הכל. הוא ידע היטב שקו האדום שלנו הוא החזרת הקיצוץ לעולם התורה, הוא הכיר היטב את נבכי סעיפי קצבאות הילדים בטרם נכנס למשרד האוצר. עכשיו הוא משחק משחק פוליטי כדי להראות לכולם שהוא לא התגמש מול החרדים".

ביהדות התורה אף רותחים על כך שכחלון מצטרף למקהלת חברי הכנסת הטוענים כי קצבאות ילדים הן תקציב לחרדים. "קצבאות הילדים אינן הולכות לציבור החרדי. רוב רובו מוענק לציבור הכללי. די לפופוליזם הזה. אנחנו התחייבנו להיטיב עם כלל הציבור – וזה מה שאנחנו עושים. אנחנו מצפים לגיבוי מהציבור שיבין שמשחקים כעת משחק פוליטי על גבו".

בנאומו ב'פורום המנהלים' של עיתון 'המודיע', אמר ליצמן כי יתעקש על הגדלתן המיידית של קצבאות הילדים. "אעמוד על סעיף קצבאות הילדים ועל תקציבי הישיבות וכל מה שהובטח. שלא ינסו אותנו", אמר.

"לא אתן לשנות כלום ממה שחתמו איתנו בהסכם הקואליציוני", הוסיף.

בסוף השבוע האחרון כונסו ראשי סיעות הקואליציה בלשכת נתניהו לפגישה שהוגדרה 'חיונית לגיבוש התקציב'. בפגישה התבקשו ראשי הסיעות על ידי נתניהו 'להדק חגורות' ולצמצם את יישומו המיידי של ההסכם הקואליציוני. הפגישה הסתיימה בלא כלום, שכן הסיעות החרדיות מסרבות להיענות לנתניהו ולהקפיא את דרישותיהן התקציביות.