ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלהצילום: אמיל סלמן, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להמשך שיחות הגרעין בין איראן למעצמות.

"נשיאה של איראן, רוחאני, עומד בראש מצעד שנאה ברחובות טהרן, מצעד שבו שורפים דגלים של ארה"ב וישראל ורבבות קוראים 'מוות לאמריקה', 'מוות לישראל'", אמר ראש הממשלה, "כל זה מתרחש כשבווינה נמשך מצעד הוויתורים לאיראן, ויתורים אפילו בנושאים שסומנו כקווים אדומים בעסקת לוזאן. מצעד הוויתורים נותן לאיראן מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור שלה". 

"כל זה מתרחש כשבווינה נמשך מצעד הוויתורים לאיראן, ויתורים אפילו בנושאים שסומנו כקווים אדומים בעסקת לוזאן, שהיא עסקה רעה בפני עצמה. היא סוללת את דרכה של איראן להרבה פצצות גרעין והיא נותנת לה מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור והכיבוש שלה, ובכך העסקה הזאת מסכנת את שלום העולם כולו".  

 "איראן אינה מסתירה את כוונתה להמשיך בתוקפנותה הרצחנית, גם נגד מי שנושא ונותן איתה. אולי יש מישהו במעצמות שמוכן להיכנע למציאות הזאת שאיראן מכתיבה, שכוללת את קריאותיה הבלתי פוסקות להשמדתה של ישראל - אנחנו לא נשלים עם זה".

במהלך ישיבת הממשלה סקר נתניהו את הוויתורים שנעשים לאיראן בשיחות עם המעצמות. ראש הממשלה הציג נסיגות מרחיקות לכת, ואמר שדברים שנאמרים בהקשר להסכם המתגבש מזכירים דברים שנאמרו בזמנו לאחר חתימת ההסכם עם צפון קוריאה, וכולם יודעים איך זה הסתיים. 

בעניין האזרח המוחזק בידי החמאס אברה מנגיסטו אמר ראש הממשלה כי "ישראל עושה כל שביכולתה כדי להחזיר אותו לארץ וגם את האזרח הבדואי". לדבריו, האחריות לשלום שני הישראלים מוטלת על חמאס.

ראש הממשלה הדגיש כי ישראל מצפה מהקהילה הבין לאומית לקרוא לחמאס להחזיר לישראל את שני אזרחיה.