הדס מזרחי

בראיון לערוץ 7 מברכת הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני כשנה וחצי, על יוזמת ח"כ שרון גל (ישראל ביתנו) להטיל עונש מוות על מחבלים רוצחים.

"גזר דין מוות למחבלים זה דבר מצוין", אומרת מזרחי, "ישיבתם בכלא היא דלת מסתובבת. אם המחבלים ידעו שהם יקבלו גזר דין מוות אני מאמינה שחלק הגדול מהפיגועים ימנע. זה לא משנה עם המחבל זרק אבנים או ירה, אם הוא הרג דינו דין מוות''.

מזרחי מדברת על לבם של השרים וחברי הכנסת, בבקשה שיובילו לאישור הצעת החוק. "אני מקווה ומתחננת בפני השרים שהחוק יעבור, זה הפתרון הכי טוב שיכול להיות למדינת ישראל", היא אומרת.

"המחבלים שרצחו את בעלי וירו ופצעו אותי ואת משפחתי הם ממשוחררי עסקת שליט, הם ידעו שאם לא ישחררו אותם הם לא היו עושים פיגוע. מחבל צריך לדעת שאם הוא יוצא לפיגוע הוא לא יישאר בחיים. כל מחבל שנטל חיים דינו עונש מוות בלי אפשרות לחנינה".

מזרחי מתחה ביקורת על מדיניות שחרור המחבלים של ממשלת נתניהו, "לא מקובלת עליי האופציה של שחרור מחבלים וזה אפילו לא צריך לעלות על הפרק. צריך להפסיק לדבר על שחרור מחבלים כי זה נותן רעיונות לחמאס לחטוף עוד אזרחים ישראלים. אם יהיה גזר דין מוות לא תהיה גם אופציה של שחרור מחבלים".

מזרחי מדגישה כי אם ישראל לא היתה משחררת מחבלים בעסקת שליט, בעלה ברוך הי"ד היה עדיין חי "והייתה לנו משפחה מאושרת ושמחה. היום אני נאלצת להגיע כמעט כל יום רביעי למחנה עופר כדי לראות את רוצחי בעלי צוחקים לי בפרצוף ויודעים שיום יבוא והם ישתחררו, חייבים למנוע את זה כבר עכשיו.

"זו תחושה קשה להגיע לשם יותר משנה ולראות אותם במעצר בתנאים מעולים, מקבלים היתרים ולימודים", מתארת מזרחי.

לסיום מספרת מזרחי על מפעל ההנצחה של בעלה וההתמודדות המשפחתית עם הפיגוע, "יש רחוב במודיעין על שמו של בעלי - 'מעלה ברוך', מתקיימות צעדות לזכרו, הוקם חדר טכנולוגיה והוכנס ספר תורה. זה נותן המון כוח להמשיך עם הילדים באהבה ובשמחה ולראות אותם מתחילים לחזור לשגרה. ה' נותן כוחות להמשיך הלאה".