יהודה וינשטיין
יהודה וינשטייןצילום: דודי ועקנין, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין מאיים להתפטר אם יאושר החוק שיטיל גזר דין מוות על מחבלים רוצחים, כך דווח הערב (ראשון) בערוץ 10.

וינשטיין אמר בשיחות סגורות בהתייחסו להצעת החוק של שרון גל (ישראל ביתנו) כי ''אם יופעל בישראל עונש מוות לא אשאר יום אחד בתפקיד היועץ המשפטי".

היועץ המשפטי לממשלה טען בפני מקורביו כי מדובר בעונש "לא חכם, לא יעיל ולא מוסרי", כהגדרתו. 

בתנועה למשילות ודמוקרטיה אמרו כי "יש לברך על כוונתו של היועץ וינשטיין. פקיד שסבור שמדיניות הממשלה שגויה, רשאי, ולעתים גם חייב, להיענות לצו מצפונו, ולהתפטר. דבר אחד ברור, אסור לו לעשות שימוש בכוח תפקידו כדי לפעול נגד עמדת נבחרי הציבור​".

נזכיר כי ועדת השרים לחקיקה דחתה בצהריים את הדיון בהצעת החוק להטיל עונש מוות למחבלים. בהוראת ראש הממשלה התנגדו שרי הליכוד להצעה והוחלט להקים ועדה קואליציונית שתדון בנושא.

ח״כ גל טען כי ראש הממשלה מבקש ''לקבור'' את החוק ואמר כי "ההחלטה הזו היא הוכחה נוספת שמדובר בממשלה לא-לאומית שאיננה פועלת לפי העקרונות של המחנה הלאומי. בדיוק כשם שהממשלה הזו לא פועלת למיגור שלטון הטרור של החמאס בעזה, כך היא מכשילה את המאבק בטרור המחבלים הפועלים בשטחי ישראל''

''ישראל ביתנו'' תעלה את הצעת החוק להצבעה בכנסת השבוע. "אני מקווה שעד אז יתעשתו כל אלו המכנים עצמם 'מחנה לאומי', כולל ראש הממשלה, ויתמכו בחוק״, דברי גל.