לגרש. דרשן לייטנר
לגרש. דרשן לייטנרצילום: מייק כהן

ארגון זכויות האדם שורת הדין פנה אתמול (ראשון) במכתב לנשיא מועדון הכדורגל של ברצלונה ג'וזף מריה ברתומיאו, וקרא לו לנתק את קשרי החסות של הקבוצה הקטלונית עם השלטון הקטארי.

המכתב נשלח כשבוע לפני הבחירות לנשיאות המועדון.

במכתב מסב ארגון שורת הדין את תשומת הלב של נשיא המועדון להיותה של קטאר המממנת העיקרית של טרור בינלאומי ולכך שקטאר מאפשרת להנהגה הבכירה של ארגון חמאס אשר הוצא אל מחוץ לחוק והוכרז כארגון טרור בעולם לפעול משטחה.

כמו כן נטען במכתב כי קטאר תומכת כלכלית ומממנת את ארגון אלקעידה הטאליבן וארגון דאע"ש ומעולם לא הסתירה את התמיכה בארגונים אלה.

על פי פרסומים עולה כי קבוצת הכדורגל של ברצלונה נהנית מחוזה עתק של כ- 90 מיליון דולרים בשנה המוזרמים לחשבונה ממדינת המפרץ העשירה.

הנושא של המשך מתן החסות של קטאר הפך לאחד הנושאים המרכזיים בבחירות לנשיאות המועדון הקטלוני כאשר בדבר המשך קבלת התמיכה הקטארית קיימת מחלוקת חריפה במועדון.

בעוד הנשיא המכהן ג'וזף מריה ברתומיאו, תומך בהמשך המימון הקטארי המתמודד השני לנשיאות המועדון ז'ואן לאפורטה, הצהיר שאם ייבחר יפעל לנתק את הקשרים עם קטאר.

כזכור עלתה קטאר לאחרונה לכותרות לאחר שנחשפו חשדות כי שערוריית השחיתות בחודש שעבר בפיפ"א ושוחד ששולם לבכירים בארגון הם אשר הובילו לקיום משחקי המונדיאל במדינה בשנת 2022.

עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, מייסדת ארגון שורת הדין, "אנו קוראים לגוזף בורטמאו לצאת בהכרזה רשמית וברורה על ניתוק כל הקשרים הכלכליים עם קטאר, אשר יחד עם איראן, אחראיות למימון ארגוני הטרור האסלאמי בעולם. קבוצה כדורגל כמו ברצלונה אשר מהווה סמל לעשרות מיליוני אוהדים בעולם איננה יכולה לקבל על עצמה הסכם שיווק שבו שמה של מדינה תומכת טרור יתנוסס על חולצתה. בה בעת שקטאר תומכת בברצלונה היא מממנת את ירי הרקטות של חמאס כלפי אזרחים חפים מפשע בישראל".

לדבריה, "ראשי ברצלונה צריכים לשאול את עצמם האם הם רוצים לקבל חסות ממדינה אשר במקביל לתמיכה בברצלונה תומכת בארגוני טרור כגון אל קעיאדה דאע"ש. אני מצפה שהנהלת ברצלונה תדחה את כספי הדמים של ממשלת קטאר אשר בתמיכתה הכלכלית נרצחים מדי יום אלפי בני אדם במעשי טבח וזוועה".