שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני כינסה (שלישי) מסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילה האיראני מוחמד ג'וואד זריף. השניים ברכו על ההגעה להסכם לאחר משא ומתן ממושך.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, זריף הודה לכל הגורמים המעורבים בתהליך. "אני מאמין כי זהו רגע היסטורי, אנחנו מגיעים להסכם שהוא לא מושלם עבור כולם אבל זה מה שיכולנו להשיג.

''זהו הישג גדול לכולנו", ברך שר החוץ של איראן. ''אנחנו מתחילים פרק חדש של תקווה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי ההסכם עם איראן הוא טעות היסטורית, כלשונו. "כשמוכנים לעשות הסכם בכל מחיר - זאת התוצאה", אמר ראש הממשלה בפתח פגישתו עם שר החוץ של הולנד ברט קונדרס, "מהדיווחים הראשונים שמגיעים אפשר לקבוע כבר עכשיו שההסכם הזה הוא טעות היסטורית לעולם".

"בכל התחומים שהיו אמורים למנוע מאיראן את היכולת להתחמש בנשק גרעיני נעשו ויתורים מפליגים. בנוסף, איראן תקבל מאות מיליארדי דולרים שבאמצעותם היא תוכל לתדלק את מכונת הטרור, ההתפשטות והתוקפנות שלה במזרח התיכון ובעולם כולו''.

לדבריו "אי אפשר למנוע הסכם כשהנושאים ונותנים בו מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים למי שקורא גם תוך כדי השיחות 'מוות לארצות הברית'. ידענו היטב שהרצון לחתום על ההסכם חזק יותר מכל דבר ולכן לא התחייבנו למנוע הסכם. כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני – וההתחייבות הזאת בעינה עומדת".

ראש הממשלה פנה לראשי המפלגות בישראל, ''עכשיו הזמן לשים בצד את הפוליטיקה הקטנה ולהתאחד מאחורי הנושא הגורלי ביותר לעתידה וביטחונה של מדינת ישראל".