מחבלי דאעש בעיראק
מחבלי דאעש בעיראקרויטרס

העדה היזידית בצפון עיראק הייתה נתונה לרצח עם בידי המדינה האסלאמית של דאעש. בכיבוש כפרי היזידים באזור סינג'אר הוצאו רבים מבני העדה להורג וילדות ונערות הפכו לשפחות מין עבור המוג'אהידין, וחלק נמכרו בשוק עבדים או ניתנו כפרס למנצחים בתחרויות שערך דאעש.

מתנדבים מבני העדה שעברו לשטח כורדיסטאן צורפו ליחידות צבאיות בהדרכת המליציה הכורדית, והם שולבו בלחימה נגד כוחות דאעש לאחר שעברו הכשרה בידי מדריכים צבאיים גרמנים. לאחרונה הורה נשיא אזור כורדיסטאן, מסעוד ברזאני על הקמת יחידה יזידית, שתורכב מ-5,000 לוחמים יזידים שיקבלו הכשרה, אימונים וחימוש מהמליציה הכורדית, ואשר ייעודה העיקרי יהיה לסלק את כוחות דאעש מאזור סינג'אר.

המפקד היזידי של היחידה החדשה, קאסם ששו, אמר היום בראיון לעיתון לאל-שרק אל-אווסט כי כבר בימים הקרובים יחלו האימונים של הדיביזיה החדשה שתחולק לחטיבות ולגדודים, והוא הביע תקווה שהכוחות הבינלאומיים יסייעו לה.

ובתוך כך, הכוחות הכורדיים מדווחים על המשך מעשי הזוועה של דאעש, והאחרון שבהם הוצאה להורג של תשע נשים במוסול לאחר שסירבו להינשא למוג'אהידין. בגזרות שונות זכו הכוחות הכורדיים להצלחה בשדה הקרב בסיוע צמוד של כוחות הקואליציה הבינלאומית, והם הצליחו להרוג עשרות פעילי דאעש.