ציפורי המדבר
ציפורי המדברצילום: צחי בן עמי, פלאש 90

טייסת "ציפורי המדבר" השלימה את מעברה לבסיס "פלמחים". ההחלטה על העברת הטייסת התקבלה בתום עבודת מטה ממושכת, במטרה לתת את המענה הטוב ביותר עבור תחום הביטחון השוטף והגנה על אזרחי מדינת ישראל.

ההחלטה על העברת הטייסת נעשתה בין היתר מתוך שיקולי ניהול כוח אדם לאורך השנים וחיסכון בתחום תשתיות האחזקה. כל זאת, אל מול שמירה יסודית על מענה מיטבי לאתגרים המבצעיים של החיל.

הטייסת לחמה במבצעים והמלחמות השונות ביניהן יום הכיפורים, שלום הגליל, לבנון השנייה וצוק איתן. במהלך מבצע ''צוק איתן" לקחה הטייסת חלק משמעותי בתהליך הפינוי והחילוץ של כוחות צה"ל מרצועת עזה.

מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל אמר בטקס מעבר הטייסת כי "האחריות והמשימות המוטלות על חיל האוויר הולכות וגוברות. הצורך למצות את המשאבים, המוקצים לנו באופן מיטבי, מביא את החיל לבחינה מתמדת של תהליכים ושינויים שיאפשרו הרחבת המענה המבצעי וחיזוקו. מעבר הטייסת לבסיס 'פלמחים' הוא תולדה של תהליך זה. אנו מזהים פוטנציאל מובהק לחיזוק היכולת המבצעית".

מפקד בסיס "פלמחים", תת-אלוף נ', אמר כי "כאשר מקרבים בין שתי טייסות אחיות (טייסות בעלות אותו תפקיד) אפשר לחלוק במסוקים, באנשי צוות- האוויר ובידע המבצעי. מעבר הטייסת יאפשר לבצע טיסות משותפות באימונים ובחירום. הטייסות ישמשו אחת לשנייה כעוגן, השיתוף וההשלמה יספקו יתרון גדול למערך".

עוד הוסיף נ' כי "המעבר לא יגרע ממוכנותה המבצעית של הטייסת. ב-15 ליולי, הטייסת תוכל כבר לתפוס כוננות מבצעית ולבצע את כל הפעילות המבצעית שלה מכאן- מבסיס פלמחים".