דתיה יצחקי: נותרנו בלי מענה

דתיה יצחקי, ממגורשי גוש קטיף, הפגינה אמש (רביעי) מחוץ לבית הנשיא עם משפחתה, בזמן שבמשכן נערך האירוע הרשמי לציון עשור לעקירת יישובי גוש קטיף וצפון השומרון.

יצחקי סיפרה לערוץ 7 על המאבק ועל תחושותיה, "התחושות שלנו קשות מאוד, ההרגשה היא שאנחנו שקופים, לא מתייחסים אלינו. גוש קטיף כביכול שוקם, הוועד עושה מסיבות, יושבים ומספרים איך הקהילות נהדרות, הקהילה שלנו, הכוללת ארבעים משפחות, לא קיבלה מענה וכבר עשר שנים אין לנו בית, ובסך הכול 200 משפחות שעדיין ללא בית קבע".

לדבריה, הגורמים המוסמכים לא עושים די כדי לפתור את הבעיות, "מדינת ישראל שידעה לעשות הרבה דברים גדולים וטובים צריכה להחליט שמכנסים את כל הגורמים ונותנים לזה מענה. לא אכפת לנו איך, לא אכפת לנו מה הבעיות, הכול פתיר אם רוצים. אבל יש מישהו שלא רוצה, ואנחנו שקופים מבחינתם, וזה פשוט לא הוגן".

יצחקי מסבירה היכן עומדים הדברים היום, "אנחנו פונים לראש הממשלה, הוא חתום מולנו על הסכם העתקה, כבר לפני חמש שנים, אנחנו חתמנו עם קיבוץ נווה-ים שהתפרק לפני שלוש שנים, ומונה לו מפרק מפעיל, שהודיע לנו בפירוש שאנחנו בני ערובה בידיו עד שיפתרו כל בעיות הקיבוץ".

"אנחנו מבקשים להחריג ולנתק את השכונה שלנו משאר בעיות הקיבוץ, אין שום בעיה טכנית לעשות את זה, ולהתחיל לבנות את המגרשים של המפונים, את כל זה אפשר להתחיל ממחר בבוקר", טוענת יצחקי.

יצחקי פונה אל מי שלדעתה אחראים לנושא, "ראש הממשלה ושר החקלאות, אורי אריאל שהוא גם יו"ר וועד השרים לענייני ההתנתקות, צריכים לתת לנו פתרון עשר שנים אחרי ההתנתקות, הגיע הזמן".