שי אלון
שי אלוןצילום: עצמי

אפשר עדיין להציל את הבתים המיועדים להרס?

"כן, העניין עדיין לא אבוד. אני משתתף הבוקר בישיבת ועדת ההתנגדויות במנהל האזרחי שדנה בתוכנית. מיד לאחר שהתוכנית תאושר אנחנו נדרוש מראש הממשלה ומשר הביטחון לתת לה תוקף מיידי ועם היתרי הבנייה נבוא לבג"ץ".

במי הדבר תלוי?

"מי שיכולים לאפשר את זה הם רק ראש הממשלה ושר הביטחון. הם היחידים שיכולים להורות על מתן תוקף מיידי לתוכנית. זו גם הייתה ההתחייבות של ראש הממשלה בזמן הרס שכונת האולפנה".

מה אתם עושים כעת בזירה הציבורית?

"אנחנו ברגע זה תוקפים את ראש הממשלה ומבהירים לו שהוא חייב למלא את התחייבותו. הוא זה שהבטיח לאשר את הבניינים והוא זה שחייב לקיים".

איך אתה מתייחס לדבריו של נתניהו בסיעת הליכוד?

"ראש הממשלה אמר למעשה שהוא לא מתכוון למלא גם את הבטחתו בנוגע ל‑300 יחידות הדיור. אלו הדברים שהוא אמר, וכל מי שטוען אחרת פשוט איננו דובר אמת. אנחנו דורשים מראש הממשלה לקיים הבטחות".

תהיו מוכנים לפשרות?

"אנחנו ברגע האמת, אין כאן מקום לפשרות. יש כאן גזירה שעומדת מעל כל יהודה ושומרון כבר למעלה משנה. אין ועדות תכנון ואין שום אישורים. הדבר הזה חייב להיפסק".

כיצד תיאבקו ברגע האמת, אם יגיע?

"ברגע האמת אנחנו נתנגד בכל תוקף להרס. אנחנו לא נקבל את העובדה שבכל רחבי יו"ש יש עשרות אלפי בתים לא חוקיים של פלשתינים שאיש לא הורס, וכאן הורסים שני בניינים בתהליכי הכשרה מתקדמים".

מה המשימה הבאה?

"המשימה הבאה שלנו היא לבטל את ההקפאה ביו"ש. אנחנו אזרחים טובים, מתגייסים לצה"ל, ממלאים את כל חובותינו, אין שום סיבה שלא נוכל לקיים אורח חיים נורמלי. אנחנו דורשים מה שמגיע לכל תושב במדינת ישראל".