ההשתלטות על ה'מרמרה'
ההשתלטות על ה'מרמרה'דו"צ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) בחריפות להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירת אירועי המרמרה לאחר שתיק החקירה כבר נגנז בעבר.

"חיילי צה״ל פעלו מתוך הגנה עצמית כשעצרו ניסיון לפרוץ סגר ימי שבוצע בהתאם לדין הבינלאומי כפי שקבעה ועדה שמינה מזכ״ל האו״ם, ועדה בראשות שופט ביהמ"ש העליון ומשקיפים בינלאומיים", אמר נתניהו.

לדבריו, בזמן שבסוריה אסד טובח ברבבות מבני עמו, באיראן מוציאים מאות להורג ובעזה חמאס משתמש בילדים כמגן אנושי, בוחר בית הדין לעסוק בישראל מטעמים פוליטיים ציניים.

"אל מול הצביעות הזאת החיילים שלנו ימשיכו לשמור עלינו בשטח ואנחנו נגן עליהם בזירה הבינלאומית", הבהיר ראש הממשלה.

מוקדם יותר הערב קראו שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לתובעת הראשית של המוסד לשקול מחדש את החלטתה שלא לפתוח בחקירה נגד פעולת ישראל להשתלטות על ספינת המרמרה בשנת 2010 שניסתה להפר את המצור על רצועת עזה.

מדובר בצעד יוצא דופן, שבו בית הדין מתערב לראשונה בסכסוך הישראלי פלסטיני, אף על פי שישראל אינה מכירה כלל בסמכותו של המוסד.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר כי קריאת בית הדין בהאג היא צבועה ושערורייתית. "הלוחמים פעלו בהתאם לדין הבינלאומי והגנו על עצמם מול אלימות של פעילי טרור. אנו מגבים לחלוטין את הלוחמים, וניאבק בחורמה כנגד כל ניסיון לפגוע בהם. 

"הניסיונות להשחיר את פניה של מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, הם פוליטיים, ציניים ובלתי נסבלים", אמר שר הביטחון. "מצעד האיוולת הזה מקבל משנה תוקף בעיקר נוכח מעשי הטבח חסרי המעצורים שמתרחשים במדינות שסביבנו. פעילותם המוטית של גורמים בינלאומיים, בשם ה'חוק' או 'זכויות אדם', נגד מדינת ישראל וחייליה, היא זו הפוגעת בחוק ובסדר העולמי''.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה בתגובה כי "ביה"ד בהאג כבר החליט שלא בוצעו פשעי מלחמה על המרמרה. תמוה מאוד בעניי מדוע ביה"ד החליט לפתוח חקירה נגד חיילים שהגנו על עצמם מול התקפה ברוטלית של טרוריסטים ששהו על המרמרה".

"ישנם גורמים פלשתינים שמנסים כל העת להסית את הגופים הבין-לאומיים נגד ישראל אני מקווה שאותם גופים ישכילו לזהות את ההסתה ולא לתת לה יד", הוסיפה חוטובלי והדגישה כי "בהחלטה זו הופך ביה"ד בהאג לכלי שרת בידי התעמולה הפלסטינית''.