יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: ערוץ 7
יו"ר מפלגת ''יש עתיד'', יאיר לפיד, תקף הערב (חמישי) את קריאת השופטים בבית הדין הבינלאומי בהאג לבחון מחדש את חקירת השתלטות לוחמי צה''ל על משט המרמרה בשנת 2010.

"כשזה מגיע לישראל הצביעות שוברת שיאים", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "לפני חמש שנים השתלטו לוחמי השייטת על ה"מרמרה". הטרוריסטים שהיו על הסיפון תקפו את חיילי צה"ל ובמהלך העימות נהרגו תשעה מהם''.

"כרגיל, אויבי ישראל ניסו לפנות לבית הדין הבינלאומי בהאג, אלא שלאכזבתם התובעת הכללית בדקה את הנושא והחליטה שאין מקום לפתוח בחקירה. מאז נהרגו בסוריה יותר מרבע מיליון איש, 20 אלף איש נהרגו בעימות עם בוקו חראם באפריקה.

"למעלה מ-30 אלף באפגניסטן. כ-14 אלף בלוב. 6,500 באוקראינה. אבל שופטי בית הדין בהאג - שהוקם כדי לחקור מעשי זוועה המוניים, לא תקריות מקומיות של מלחמה בטרור - לא מתעניינים כנראה בעובדה שמיליוני אנשים נהרגו מאז המשט''.

לדבריו השופטים בהאג קראו היום לתובעת לחזור בה מהחלטתה ולפתוח בחקירה דווקא על תשעת הטרוריסטים שנהרגו על המרמרה, למרות שהוכח כבר ששום פשע מלחמה לא בוצע שם. 

"למה? כי העולם כדרכו ממשיך עם האנטישמיות החדשה, שמתבטאת בניסיון להכפיש את צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם.
אנחנו לא ניתן להם. נגן על חיילי צה"ל בשדה הבינלאומי, בדיוק כמו שהם מגנים עלינו בשדה הקרב. בית הדין בהאג הוכיח היום שהוא מוסד צבוע שנגוע באנטישמיות ובשנאה לישראל. אין הסבר אחר להתנהגותו", הדגיש לפיד.