קול אחר. בן גביר
קול אחר. בן גבירצילום: פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר פנה הערב (מוצאי שבת) להתאחדות לכדורגל האירופית והעולמית בדרישה להשעות את קבוצת שרלרואה ממשחקי הליגה האירופית.

במכתבו שתורגם לאנגלית, כתב בין היתר עו"ד בן גביר, "אני פונה אליכם בעקבות אירועי משחק הכדורגל בין ביתר ירושלים לקבוצת שרלרואה בתאריך 16.7.15 בבלגיה במקודמות הליגה האירופית ומצרף אליכם תמונות שבהן נראים אוהדי שרלרואה מצדיעים במועל יד לעבר אוהדי ביתר.

כידוע, הצדעה במועל יד אומצה על ידי התנועה הנאצית שאחראית להשמדת מליוני בני אדם בהם יהודים, פולנים, רוסים, צוענים, נכים ועוד ועוד כאשר כידוע, בחלק ממדינות אירופה יש חקיקה מפורשת כנגד שימשו בסמלי השואה והנאצים.

לפי מיטב ידיעתו של הח"מ גם בבלגיה יש חקיקה שכזאת משנת 1995 והתייחסות מזלזלת לשואה היא עבירה בגינה אפשר לשפוט עד לשנת מאסר אחת. לתדהמתי אנשי הקבוצה לא ניסו אפילו למנוע את ההצדעה במועל יד, ובנסיבות אלה, נדמה לי שראוי להעמיד את הקבוצה לדין משמעתי, ולהשעותה, ולהרחיקה ממשחקי הליגה האירופאית".

עוד כתב בן גביר "אי אפשר להשלים עם הזהות לרצח מליוני אנשים בהם יהודים, וקשה לי להבין את אוזלת ידה של ההתאחדות לכדורגל: גזענות, אנטישמיות, שנאת יהודים, תמיכה ברצח עם, אינו יכול לעלות בקנה אחד עם התנהגות אוהדי קבוצת כדורגל, ואבקש לקיים דיון דחוף בנושא".