האיחוד הלאומי בבית אל. היום
האיחוד הלאומי בבית אל. היוםצילום: אלירן אהרון

מועצת האיחוד הלאומי התכנסה הערב (ראשון) בישוב בית אל לדיון במדיניות הממשלה בירושלים וביהודה ושומרון. הכינוס נערך על רקע הכוונה להרוס בהוראת בג"ץ שני מבנים במערב הישוב בית אל.

בסיום הכינוס פורסמו החלטות המועצה, לפיהן "לפני ארבעה חודשים התקיימו בישראל בחירות ונבחרה ממשלה שקיבלה מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות לאומית וימנית מובהקת. לממשלה נבחרת אסור למעול באמון הציבור ואם היא חלילה עושה זאת היא מאבדת את זכות קיומה".

"מועצת האיחוד הלאומי דורשת מראשיה, עוד בטרם הריסת הבתים בבית אל, להתחיל ולנקוט סנקציות קואליציוניות במדרג עולה עד לשינוי מדיניות הממשלה, חידוש התכנון והבניה בירושלים וביהודה ושומרון, הפסקת ההריסות ופעילות נחושה ונמרצת להסדרת מעמדה של הבניה שטרם הוסדרה בהתיישבות", נאמר בהחלטה.

עוד נאמר בהחלטה, כי "מפלגת האיחוד הלאומי חרתה על דגלה את השמירה על ארץ ישראל ואת פיתוח ההתיישבות בכל חלקיה ולעת כזו אסור לה לחשות".

בפתח הכינוס אמר השר אריאל, "המושג הזה של הקפאה חייב לעוף מעולם המושגים שלנו. אין מצב שבישראל מישהו יכול להקפיא את יהודה ושומרון בטח ובטח שלא בירושלים".

"במציאות של היום לא מתכננים בירושלים ולא בונים בירושלים", ציין השר אריאל. "יש הבטחה של ראש הממשלה לשווק בירושלים והדבר לא נעשה".

השר אריאל פירט, "יש הבטחה לבית היהודי ולאיחוד הלאומי להמשיך ולבנות ביהודה ושומרון ולצערנו הרב הדברים לא מתרחשים ובנוסף יש בעיות נוספות הקשורות למהלך החיים הנורמלי ביו"ש. אחרי כל אלה באים להרוס פה בבית אל".

לדבריו, "הדברים האלו בניגוד לכל הסיכומים ובעיקר בניגוד לרוח היהודית. התכנסו על מנת לדון במציאות הזאת שאנו חיים בה ונמשיך לדרוש בתוקף את השינוי שלה".

ח"כ סמוטריץ' אמר בפתח הכינוס, "להיות ראש ממשלה בישראל דורש אומץ. דורש אומץ לעמוד מול העולם בסוגיית הגרעין האיראני, אומץ לעמוד מול אופוזיציה חסרת אחריות ואומץ לבנות ביהודה ושומרון".

לדבריו, "מי שלא בונה ביהודה ושומרון מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל. מי שלא בונה ביהודה ושומרון מקדם בזאת הקמתה של מדינת טרור בלב ליבה של ארץ ישראל, מכיון שהוא מקבל את הנחת היסוד שרואה בנו עם כובש ולא ככזה ששב לארצו לאחר אלפיים שנות גלות ומקים בה מחדש את ביתו הלאומי".

"מי שאין לו אומץ לבנות ביהודה ושומרון חותר תחת היסוד היהודי והציוני של מדינת ישראל. לא ניתן לקבל את המשוואה שבה הורסים ולא בונים", הוסיף סמוטריץ', "הממשלה הזו קיבלה מנדט ליישם מדיניות לאומית וציונית ואנחנו לא ניתן לה לנהוג אחרת ולמעול באמון שהיא קיבלה מהציבור".

השר אריאל זועם: לא מתכננים ולא בונים