ביצים
ביציםצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד זוהר מזרחי (42) ממודיעין, מרדכי בוחבוט (52) מבית שמש ושלושה נאשמים נוספים בגין העברת ביצים מזויפות משטחי הרשות הפלסטינית לציבור הרחב, בלי כל פיקוח וטרינרי.

אדם נוסף, שלמה רייזנר, בעל רישיון למתן שירותי מטבע, מואשם כי עשה פעולות להסתרת והסוואת מקור הכספים שהתקבלו מהברחות הביצים תוך ביצוע עבירות הלבנת הון בהיקף כולל של כ-7 מיליון ש''ח ועבירות מס הכנסה ומע"מ.

לזוהר מזרחי עסק של שיווק ביצים אשר מספק ביצים לבתי עסק וללקוחות פרטיים בישראל. מזרחי שיווק את הביצים ביחד עם מרדכי בוחבוט, אשר שימש יד ימינו בניהול העסק.  

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2011-2015 ייבא מזרחי כ- 2.5 מיליון ביצים אשר הוכנסו שלא כדין לישראל משטחי הרשות, מתוך כוונה למכור אותן בלא שיעברו מיון ופיקוח.

את הביצים המוברחות קנה מזרחי מג'אבר טמיזה (39) מאדנה, בלאל לקיראת (43) ובנו עבד אלרחמאן לבקיראת (20) מירושלים. החמישה מואשמים כי שיווקו את הביצים במשך תקופה ממושכת במרמה ובכך העלו את הסיכון להתפשטותו של חיידק הסלמונלה, הגורם אף למוות.

במסגרת עסקיהם, ועל מנת להגדיל את רווחיהם הכלכליים, הם ביצעו עבירות פליליות רבות כולל זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועשיית מעשה העלול לגרום מחלה.

כמו כן, מואשם זוהר מזרחי בביצוע פעולות במטרה להסתיר או להסוות את מקור הכספים שהתקבלו ממכירת מיליוני הביצים המוברחות ובעבירות לפי חוק מס הכנסה ומע"מ.

על מנת לשווק חלק מהביצים המוברחות בישראל כביצים אשר עברו את תהליך הבדיקה כנדרש, נהג מזרחי לבקש מספקי הביצים לדאוג להטבעת הביצים בחותמות הנחזות כחותמות אשר הוטבעו במכוני מיון ישראלים. החותמות המזויפות יצרו מצג כוזב, על פיו הביצים עברו את תהליך הבדיקה כנדרש והן אינן פגות תוקף ואינן מסוכנות למאכל. בשל מצגים כוזבים אלו, קיבלו הנאשמים במרמה כספים מלקוחות שונים.

בנוסף מואשם זוהר מזרחי שלא הוציא חשבוניות מס, לא דיווח על מלוא הכנסותיו לרשות המסים, ולא שילם את המס אשר היה עליו לשלם. לצורך כך השתמש, בין היתר, בשירותיו של שלמה ריזנר לשם ביצוע פעולות של הלבנת הון.

הפרקליטות מבקשת לעצור חלק מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, כמו כן הוגשה בקשת חילוט כספים שנתפסו במהלך החקירה.