טיפול שיניים. אילוסטרציה
טיפול שיניים. אילוסטרציהפלאש 90

ברפואת שיניים, כמו בכל תחום ברפואה הכללית, פועל הרופא במטרה למנוע ולרפא מחלות במשנן ובחלל הפה.

למרות שהטיפול הרפואי מקצועי ואיכותי, מתגלה לא פעם שבחלק מהמקרים נוצרות אי הבנות כיוון שהמטופל לא קיבל הסבר מקיף על אופן הטיפול ועל מהלכו והחשוב מכל - לא נערך איתו תיאום ציפיות לגבי התוצאה המובטחת.

רופא השיניים שלכם, ככל שיהיה מיומן ומנוסה, יפעל בדרך כלל על פי תכנית טיפול מיטבית המבוססת על כללי יסוד שיאפשרו את הצלחת הטיפול שאתם עתידים לעבור: אבחון מדויק של המצב הרפואי, הדנטאלי והאוראלי הכללי, קביעת תכנית טיפול מתאימה תוך פירוט אפשרויות טיפוליות נוספות והסבר מדויק של מהלך הטיפול ומתן תחזית לגבי תוצאת הטיפול. בדרך זו, תושג התאמת ציפיות מדויקת של המטופל לגבי הטיפול שעליו לעבור ומהלך הטיפול עצמו יהיה ברור יותר ונוח יותר לשני הצדדים.

בעידן האינטרנט המספק מידע רב לכל דורש, המטופלים יודעים יותר, צמאים למידע ושואבים מהאינטרנט ידע תיאורטי לא מבוטל. חלקו נכון ומדויק וחלקו נשען לעיתים על מקורות שאינם מקצועיים דיים ועלול להטעות. במקרים כאלה, חשוב שכמטופלים, תתאמו ציפיות עם הרופא שלכם עוד בשלב בניית תכנית הטיפול.

מה החשיבות בכך? מטופלים איתם לא נערכה התאמת ציפיות מדויקת, חשים לא פעם שאינם שבעי רצון מהתוצאה בטענה שהליך הטיפול לא הוסבר להם כראוי. אם היו מקבלים הסבר מקיף על אופן הטיפול ותוצאותיו, קרוב לוודאי שטענות אלה היו נמנעות. יתרה מכך, טיפולים מורכבים כמו שיקום המשנן, טיפולים אסתטיים, השתלות או התאמת תותבות למטופל הם נושא מאתגר עוד יותר. במקרים שבהם אינכם בטוחים - בקשו הסבר מרופא השיניים.

בקשו אם כן לדעת: הסברים מניחים את הדעת והתאמת ציפיות נכונה ויסודית, ירגיעו אתכם, יסבירו על התהליך, ימנעו כישלון ויובילו להצלחת הטיפול.

הכותב: ד"ר ירון גולדברג, מנהל רפואי, מרפאות "כללית סמייל" בן יאיר ונווה זאב, באר-שבע