סיבוב שערים - חודש אב

לאחר הפסקה של חודשיים השתתפו אמש (ג') כ-1500 איש בסיבוב השערים המסורתי סביב שערי הר הבית.

המשתתפים יצאו מרחבת הכותל המערבי של הר הבית והקיפו את שערי הר הבית מבחוץ תוך שהם שרים שירי ציפייה למקדש ולבניין ירושלים. המשתתפים עצרו בסמוך לכל שער משערי הר הבית, התפללו ואמרו יחדיו את מזמורי "שיר המעלות" שבתהילים.

האירוע המיוחד, התקיים החודש, חודש אב,  שלא בראש החודש כבכל חודש, וזאת בעקבות התנגדות המשטרה כי האירוע יתקיים בימי חג הרמאדן המוסלמי.

באירוע השתתפו גברים, נשים ובני נוער מכל רחבי הארץ ובהם קבוצת תושבים מרמלה שהתרגשו להשתתף בפעם הראשונה בסיבוב השערים. את האירוע ליווה בשירה וואקלית הזמר ירמיהו, אשר שר שירי ציפיה לבניין המקדש.

הרב יוסי פלאי מאגודת אל המור המנחה את האירוע סיפר כי "לא ניתן לוותר בחודש זה ובימים אלו לקראת תשעה באב, על אירוע מכונן של כמיהה למקדש כמו סיבוב השערים. אנו לוקחים את תפילות יהודי כל העולם לבניית המקדש, ומביאים אותם קרוב קרוב להר בית ה', ולכן היה חשוב לנו כי גם החודש האירוע יתקיים".

נזכיר כי לאחרונה חנכו באגודת אל הר המור המפעילה את האירוע, אתר אינטרנט חדש ומושקע, דרכו ניתן לצפות במסלול סיבוב השערים עם הסברים, וכן להזמין דרך האתר חברים ואנשי קשר להשתתף באירועי החודשי.