ג'ון ביינר עם השר משה יעלון. יערים קשיים על הממשל
ג'ון ביינר עם השר משה יעלון. יערים קשיים על הממשלצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בעוד ממשל אובאמה מקיים תדריכים מסווגים למחוקקים בגבעת הקפיטול, ג'ון ביינר, יושב ראש בית הנבחרים מתכוון למאבק נגד הסרת הסנקציות האמריקניות מעל איראן.

"אני ואחרים בקונגרס נעשה כל מה שיידרש כדי לעצור את העסקה הזו עם איראן מלצאת אל הפועל", הבהיר ביינר הערב, (רביעי) והוסיף כי "חברי הקונגרס ישאלו שאלות קשות הרבה יותר ממה שמצפים בממשל, ויבהירו שעיסקה רעה שכזו, מאיימת על ביטחונו של העם האמריקני".

הערב החלה שורה של תדריכים לחברי הקונגרס והסנאט בנושא ההסכם, אותם מעבירים מזכיר המדינה ג'ון קרי, שר האוצר ג'ייקוב לו, ושר האנרגיה האמריקני, ארנסט מוניז.

עם זאת לא רק בצד הרפובליקני אלא גם בצד הדמוקרטי יש לא מעט שאלות קשות על פרטי העיסקה, שתביא בשלב ראשון להסרת הלחץ הכלכלי מעל איראן.

במקביל, נועד הערב השגריר הישראלי בארה"ב רון דרמר עם קבוצה של כמה עשרות מחוקקים, בניסיון לשכנע אותם להתנגד להסרת הסנקציות.

הדיונים הרשמיים בבית הנבחרים וסנאט, יחלו רק בתחילת חודש ספטמבר, אחרי שהקונגרס יחזור מהפגרה אליה הוא יוצא בימים אלה.

מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, הסנאטור מיץ' מקונל, הבהיר הערב כי "חובת ההוכחה במקרה הזה היא על הממשל, ונראה שיש לו עוד דרך ארוכה מאוד, עד לשכנוע של סנאטורים שמזוהים עם הדמוקרטים, הרבה לפני שינסו לשנות את דעת המחוקקים הרפובליקנים.