ריבלין: ריבלין: חברה חסרת אחווה עתידה להיחרב

בבית הנשיא נערך היום (חמישי) אירוע לרגל תשעה באב, בו משתתפים נציגי הזרמים הלא אורתודוקסים בארץ, ביוזמת המכון למדיניות העם היהודי.

הרקע לאירוע הוא הזעם בקרב הזרמים הלא אורתודוקסים בארה"ב על סירוב הנשיא לשתף את התנועה הקונסרבטיבית בטקס בר מצווה לילדים בעלי צרכים מיוחדים שנערך בבית הנשיא לפני מספר חודשים. 

נשיא המדינה אמר באירוע, כי "חברה חסרת אחווה עתידה להיחרב. אנחנו חייבים לזכור ולהנכיח את  קיומה של האחווה. הקהילות הנוכחות כאן ונציגיהם, הן קהילות שיש בהן מידה גדושה של אהבת ישראל. ניתן לחלוק על העמדות של אנשי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. אך אי אפשר להתכחש למסירות שלהם ולקול הברור והצלול שהם משמיעים למען מדינת ישראל בארץ ובחוץ לארץ".

ריבלין הוסיף, "ניתן להתווכח עם הציונות הדתית או התנועה הקיבוצית אך אי אפשר להתכחש לעשייה של תנועות אלו במאבק למען בנין הארץ. אסור לנו לשכוח שהמחלוקות הם ביטוי כנה ואמיתי לדאגה של כולנו, אורתודוקסים, רפורמים, קונסרבטיבים וחילונים לדמות ההווה ולדמיון העתיד של העם היהודי".

"באירוע הזה, שלא היה פשוט לבנות אותו ולהרכיב אותו, אם לנקוט לשון המעטה,נוכחים נציגים אותנטיים של כל הזרמים ואני מודה למשתתפים בו", אמר ריבלין."בית הנשיא הוא בית של כלל החברה הישראלית ומחויב להיות בית של כולם. אין ספק שזו לא משימה קלה אבל אני נחוש להצליח בה. אנחנו צריכים ללמוד לא איך להסכים אחד עם השני אלא איך לחלוק אחד עם השני".

בפתח האירוע אמר הרב בני לאו, רב קהילת רמב"ן בירושלים, "האירוע נולד לצורך חיזוק מעמדו של הנשיא ריבלין כנשיא מדינת ישראל. היהדות של צפון אמריקה מבקשת לבדוק פעם אחר פעם עד כמה עוגני הממלכה היהודית רואים את עצמם כמופקדים על שלומם של כל חלקי העם היהודי".

הרב לאו סיפר, "לאחרונה עברה רוח רעה בין יהדות ארה"ב שאינה אורתודוקסית לבין הנשיא, ובעקבות כך נולד האירוע של לימוד לתשעה באב, שאליו הוזמנו כל המנהיגים הרוחניים מכל חלקי העם היהודי".

"כל מי שמאמין שמדינת ישראל היא חלק מתהליך הגאולה ומוסד הנשיאות הוא הסמל של הממלכתיות המתחדשת חייב להתגייס ולעמוד בחזית לשמירת מעמדו של נשיא המדינה ומוסד הנשיאות לעיני העולם כולו. הבחירה להימנע ממפגש שכזה היא בעיניי לא פחות מהפקרת המפקד בחזית. יהדות של תיבת נוח לעולם לא תהיה חלק מבניין האומה ושיבת ציון", הוסיף הרב לאו.