מותח ביקורת על התנהלות האו"ם. השגריר רון פרושאור
מותח ביקורת על התנהלות האו"ם. השגריר רון פרושאוררויטרס

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה אחר הצהריים (חמישי) לדיון שוטף בנושא המזרח התיכון, ושמעה מהשגריר הישראלי רון פרושאור, ביקורת חריפה על התנהלות הארגון.

"האו"ם תמיד רץ למנות ועדות חקירה כשמדובר בישראל. כשזה מגיע לשאר העולם, האו"ם נוהג על פי הרעיון של ג'ורג' אורוול: 'כל האנשים שווים, אך יש שווים יותר'. כשפלסטינים בירמוך הוצאו להורג על ידי דאע"ש, לא שמענו כל קריאה להקמת ועדת חקירה. לא שמענו קריאה כזו גם כשערב הסעודית יצאה במתקפות מאסיביות על מתקני או"ם, בתי חולים ובתי ספר בתימן", הבהיר פרושאור.

הוא הזכיר את העובדה שבישראל מציינים בימים אלה עשור לעקירה מגוש קטיף ואמר: "ישראל פינתה אלפי משפחות מבתיהן ועקרה קהילות ממקומן. הקהילה הבינלאומית תמיד אמרה לישראל שהמכשול העיקרי לשלום הוא ההתנחלויות. לטענתה, אם ישראל היתה מפנה שטחים, השלום היה מגיע והגבול בין ישראל לפלסטינים היה נראה כגבול בין הולנד לבלגיה".

"עשר שנים לאחר מכן, השטח שעזבנו, הפך לחממה של טרוריסטים. במקום ליצור מקום פורח, הפכו אותה למעוז של אלימות והפקרות. עזה הופכת מיום ליום לעיר הראשונה שמונחות בה תשתיות מתקדמות מתחת לאדמה, לפני שנבנים מוסדות ותשתיות מעליה", אמר השגריר הישראלי.

הוא תקף את המדינות החברות במועצה: "לפני עשר שנים, ישראל עשתה צעד משמעותי במימוש תכנית ההתנתקות. בחלוף עשר שנים, ולאור ההתפתחויות באזור, הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תעשה גם כמה צעדים מצדה: תתנתק מהאשליה, תתנתק מהצביעות הקבועה נגד ישראל, תתנתק מארגוני טרור רצחניים. תתנתק מההרגלים הישנים ותתחברו מחדש לערכים שכולנו מוקירים".

פרושאור ניצל את ההזדמנות וחילק לחברות המועצה פעם נוספת את הדו"ח שחיברה ממשלת ישראל על חקירת אירועי 'צוק איתן': "דוח מועצת זכויות האדם על המבצע, קבע שהועדה לא הצליחה להכריע מה ייעודן של מנהרות הטרור. אולי באמת מדובר בחפירות המטרו החדש בעזה. אם מישהו באו"ם היה טורח לקרוא את הדו"ח הישראלי, הוא היה מקבל תמונת מצב ברורה למדי בנוגע לאיום שעמו מתמודדת ישראל, ואולי האו"ם אף היה מכיר בחמאס כארגון טרור".

הוא שב והתייחס להחלטת המועצה השבוע בנושא הסנקציות על איראן: "בהסכם הזה, לא פרקתם מנשק, אלא הרכבתם מתווה לפצצה. ההשלכות של העסקה הגרועה הזו יהיו ברורות לכולם בעתיד הרחוק, אבל עבור ישראל העתיד הזה כבר כאן".