טקס סיום קורס טיס 169
טקס סיום קורס טיס 169צילום: דובר צה''ל

שלושה קציני טיס מאותו קורס נהרגו לאחרונה במהלך טיול בחו"ל. 

השבוע נהרג אביב ברומברג, מכפר סבא, בטרק בוואי וואש שבפרו; חברו לקורס, מקס סלע משוהם, נהרג בתחילת אפריל בתאונת אומגה באזור המאצ'ו פיצ'ו במדינה; ובאוקטובר שעבר נהרגה תמר אריאל ממשואות יצחק, נווטת הקרב הדתייה הראשונה של חיל האוויר, במפולת שלגים ברכס האנאפורנה שבנפאל.

ענת אריאל, אמה של תמר, מצוטטת הבוקר בעיתון "ישראל היום", "אני מאמינה שלכל אחד יש הייעוד שלו בחיים", אמרה, "שום דבר לא מקרי. יש תוכנית גדולה שאנחנו לא מבינים אותה. נכון שאצל שלושתם המוות היה פתאומי וטרגי, ונכון שהם התחילו את אותו קורס טיס, אבל בעיניי זה כמו מה שקורה כשאנשים שלמדו באותו בית הספר נהרגים. שלושתם אנשים טובים, מצוינים, שמצאו את מותם בזמן שטיילו במקומות שחלמו עליהם ושהיו שמחים במה שהם עושים. הם מתו כשהם היו הכי מאושרים. היה להם ייעוד בעולם הזה – והם כנראה סיימו אותו".

ארונו של אביב ברומברג (24), תושב כפר סבא, שמצא את מותו באופן טרגי בטרק בוואי וואש שבפרו, היה צפוי לנחות לפנות בוקר בישראל. ההלוויה צפויה להתקיים הבוקר בעשר בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא.

לבית המשפחה שברחוב היסמין בכפר סבא זרמו מנחמים רבים, אשר באו לחבק ולנחם אותה בשעתה הקשה. במנחמים היה גם ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, חבר ותיק וקרוב של המשפחה. "מדובר במשפחה שורשית וערכית, וכל שאוכל לומר בשעה קשה זו הוא שכל תושבי כפר סבא משתתפים בצער המשפחה", אמר בן חמו בשיחה עם "ישראל היום".

אביב, שעשה את טיול השחרור שלו, הותיר אחריו הורים, אחות גדולה ואח קטן. בתוך כך, הלווייתו של אבישי שוורצברג (28) מחיפה, שנהרג בתאונת צניחה בשווייץ, תיערך היום בשעה 11:00 בבית העלמין בחיפה.