מעצר שעות לפני כניסת השבת

יומיים לאחר פרסום התמונות המסעירות מהר הבית, אביה מוריס לא מצטערת.

בשיחה עם ערוץ 7, היא תוקפת בחריפות את הצביעות של המשטרה וכלי התקשורת, ומספרת על האירוע שתועד במצלמות של ארגונים מוסלמיים.

"היינו ביום חמישי בהר הבית, קבוצה של נשים ותינוקות וכרגיל בשבועות האחרונים הסיור היה סיוט: עשרות ערביות החלו להקיף אותנו ולקרוא לעברנו קריאות 'אללה אכבר' ו'איטבח אל יהוד', והמשטרה שתקה".

אביה מספרת כי היא וחברותיה פנו לשוטרים אך לא נענו, "ביקשנו מהם לעצור את אלה שקראו לרצוח יהודים, לפחות
להרחיק אותם, אבל במשטרה היו עסוקים במתן הוראות כלפינו: אל תתפללו, אל תגיבו, תתעלמו, אל תלחשו- אחרת תהיו עצורות".

גם ביציאה מן ההר הנשים המוסלמיות לא הפסיקו להציק לאביה וחברותיה, ובסרטון שהמוסלמיות פרסמו, הן נראות מקיפות את הצעירות היהודיות וקוראות לעברן קריאות גנאי. "בשלב הזה", אומרת אביה, "הרגשתי השפלה וחילול השם עצום, והשוטרים שוב לא התערבו ולכן הרגשתי שאי אפשר להבליג".

בשלב זה קראה אביה לעבר הנשים "מוחמד חזיר", ובעקבות כך הגיעו כוחות של ימ"ר ש"י בערב שבת לביתה באחד מיישובי גוש שילה. "נדהמתי שאותם שוטרים כלל לא עצרו את המתפרעות הערביות, כלל לא אוכפים את החוק בהר הבית, אך הם גיבורים על יהודים וכמה שעות לפני שבת לקחו אותי תוך שהתינוקת שלי נשארת בבית. בתוך הניידת הם
כבלו את ידי באזיקים והודיעו לי שאני עצורה למשך השבת".

עורך הדין איתמר בן גביר ועמותת חוננו, הגישו ערר דחוף לבית משפט השלום ובצעד חריג יזמה השופטת תמר בר אשר צבן דיון בסופו הורתה על שחרורה של אביה, ואף דחתה בקשה להרחיקה למשך שלושה חודשים מהעיר העתיקה בירושלים, וקבעה כי יש להרחיק לשבוע וגם זאת רק בשל החשש לחייה של אביה.

"עצוב מאוד שרק הסיפור הזה מביא לתודעה את מה שמתרחש בהר הבית", מסכמת אביה בצער. "יהודים מותקפים, מושפלים, המשטרה לא מגיבה, וחגיגת הצביעות הזאת נמאסה, היום בתקשורת הישראלית תוקפים אותי אך מעניין איפה אותם אבירי שלטון החוק כאשר החוק נרמס כלפי יהודים ואין פוצה פה ומצפצף, עד עכשיו לא הבנתי מדוע המשטרה לא עצרה את הערביות שאיימו על חיי לנגד עיני השוטרים ובוודאי את אלה שמפרסמים קריאות רצח באינטרנט - האם הם מעל לחוק?".

עו"ד איתמר בו גביר מסר בתגובה בתום הדיון, "טוב עשה בית המשפט שקבע דיון דחוף בבקשה מספר שעות לפני שבת. המשטרה ניסתה להטעות את בית המשפט בבוקר ובית המשפט נחשף לחומר המלא ובעקבות זאת הורה על שחרור מיידי של מרשתי.

"אני מקווה שיעצרו את כל הנשים המוסלמיות הנראות בסרטון כשהן מתפרעות ומשתוללות וכן את מי שמאיים ברצח. אסור למשטרה בהר הבית לתת פרס לטרור ולהיכנע לאלימות", הוסיף בן גביר.

מארגון חוננו נמסר לאחר המעצר כי "מעצר של אישה בעלת משפחה שעות ספורות לפני כניסת השבת הוא חציית קו אדום מצד יחס המשטרה למתיישבים".