משה יעלון
משה יעלוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, ביקר היום (ראשון) במפעל ובמטה תעש ברמת השרון. במהלך הביקור נפגש שר הביטחון יעלון עם היו"ר אודי אדם, המנכ"ל אבי פלדר ובכירי החברה, וסייר במתקני הייצור.

בביקור השתתף גם מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל. במהלך הביקור סקרו בכירי תעש את הפרויקטים שמפתחת החברה, בהם חימושים שונים, רקטות מדויקות למגוון טווחים וכלי רכב שפותחו ללוחמת חי"ר וליחידות מיוחדות.

שר הביטחון יעלון נפגש גם עם מזכירות ועד העובדים בחברה ועם היו"ר, איציק יהודה.

במהלך הביקור אמר שר הביטחון יעלון, "חובתנו היא ליצור את היכולות הצבאיות הטובות ביותר אל מול האתגרים שניצבים בפנינו, ובתעש יש לא מעט יכולות הנשענות על יסודות וניסיון של שנים. יש לנו שפה משותפת ברורה עם תעש ועם התעשיות הביטחוניות האחרות, והן יודעות להעניק לנו מענה מתאים ורלוונטי לצרכים שלנו".

לדבריו, "היתרון היחסי שלנו נשען על טכנולוגיה שהתעשייה הביטחונית יודעת להציע, וזה מכפיל כוח. זה בא לידי ביטוי גם במהלך מבצע 'צוק איתן'".

יעלון התייחס גם למהלך להפרטת תעש וציין, "אנחנו אמורים להשלים את תהליך הפרטת תעש בתקופה הקרובה. אנחנו מחויבים להפרטת תעש, קבענו תוכנית בעניין ואנחנו יודעים בדיוק מה נדרש כדי לממש את התכנית הזו. תעש תעבור דרומה מתוך ראייה לאומית, ובמקום השטח שיפונה ברמת השרון יוקמו בתי מגורים".

"המטרה שלנו היא להשביח את החברה לקראת מכירתה. אני גם מתעקש שלאחר ההפרטה תעש תישאר בישראל. לא נאפשר שמישהו ירכוש אותה ואז יפרק אותה, ויקח ממנה נתחים למדינות שונות. נעמוד על כך, כי זה אינטרס לאומי", הוסיף יעלון, "העובדים בתעש אפשרו את התהליך הזה, כי זה לא קל להוציא לפרישה למעלה מאלף עובדים. העובדים הם המשאב המרכזי. הם מוקד ידע וניסיון שאין שני לו ואסור לנו לאבד אותו. חשוב שנדע לראות את החברה הזו כחברה בריאה, מרוויחה ונמשיך ליהנות מניסיונה ומוצריה לאחר הפרטתה".

"התעשייה הביטחונית תורמת רבות לכלכלה הישראלית, לפריפריה וליחסי החוץ שלנו. התעשייה הביטחונית, ובכללה תעש, מעסיקה עשרות אלפי עובדים באופן ישיר ועקיף, ומפרנסת עשרות אלפי משפחות. ההכנסה שלה למדינה מייצור ומייצוא היא אדירה, וחשוב להמשיך בכך. גם היום אנחנו מעניקים עדיפות לפריפריה: המכרזים של משרד הביטחון נותנים עדיפות למפעלים מהפריפריה, ואני עומד על כך", הדגיש יעלון.

יו"ר תעש, אלוף (במיל.) אודי אדם, אמר במהלך הסיור, "מערכות הנשק של תעש מהוות נדבך תומך לתפיסות ההפעלה של צה"ל. מגוון המוצרים והאמצעים שפותחו בתעש בשנים האחרונות רלוונטיים לאיומים העכשוויים והמתפתחים במזרח התיכון, ובכלל. המוצרים והחימוש המדויק תומכים את תפיסת ההפעלה של צה"ל ועונים על דרישות מערכת הביטחון בתר"ש. מירב המוצרים הוכחו בשדה הקרב ופותחו לאור לקחים מהפעילויות המבצעיות של צה"ל בשנים האחרונות, כולל במבצע 'צוק איתן'".

לדבריו, "הפרטת התעשייה הצבאית מתקדמת בהתאם ללוחות הזמנים: תעש תפעל כחברה ביטחונית פרטית ברבעון הראשון של שנת 2016. בימים אלה תעש מעמידה חדר מידע ונתונים מקיפים אודות החברה לרשות הרוכשים הפוטנציאלים שהשתתפותם בתהליך המכירה אושרה השבוע על ידי רשות החברות ומשרד הביטחון".

מנכ"ל תעש אבי פלדר אמר, "בשנים האחרונות תעש פיתחה מערכות נשק חדשניות בהתאמה לשדה הקרב העתידי. 60 אחוז מהמוצרים נמכרים כיום פותחו בתעש בשנים האחרונות כמענה לאיומים ולתרחישים שיש לתת להם מענה מבצעי".