הדר ז"ל
הדר ז"לצילום: משפחה

הדר גולדין והציור היו חלק בלתי נפרד האחד מן השני, וקשה היה להחליט מי בחר במי; הדר בציור או הציור בהדר.

הדר הותיר אחריו עשרות ציורים ורישומים, שכיסו את כל תחומי חייו ודרכם ניתן ללמוד על חלומותיו רעיונותיו ומחשבותיו. האהבה לאומנות ליוותה את הדר עד ליומו האחרון וגם במהלך שירותו הצבאי הוא המשיך לצייר ולרשום, גם תוך כדי מבצע "צוק איתן". הדר שכל חייו חיפש את נקודות החיבור בין בני אדם השתמש בציור בכדי לחבר בינו לבין אחרים ובין אנשים לבין עצמם.

סמוך למותו וחטיפתו של הדר גולדין ז"ל, במחווה יוצאת דופן ומרגשת פנתה גלריית עין הוד- מכפר האומנים הציורי עין הוד שבהר הכרמל מול עתלית, אל המשפחה, והציעה לערוך בגלריה המרכזית תערוכה מציוריו של הדר. אנשי עין הוד לא ידעו שהדר ואחיו התאום צור נולדו מרחק נסיעה קצר מכפר האומנים בבית החולים בחיפה.

באורח פלא, כאשר הציורים של הדר צולמו לצורך אצירת התערוכה, נתגלו במצלמה צילומים שהמשפחה לא הכירה, ובהם הדר רכון על בד ציור, מכחול בידו ושפורפרות רבות של צבע מסודרות זו לצד זו, ממתינות בסבלנות לתורן.

בתערוכה יוצגו הצילומים של הדר-אומן בעבודתו, כמו גם ציורים שהדר צייר לאחותו, לאביו ולעדנה ארוסתו, ציורים שהדר צייר במהלך שהותו באנגליה ורישומים במהלך שירותו הצבאי. בתערוכה יוצגו גם ציורים של אחיו של הדר המראים את השיח המשפחתי האומנותי. את התערוכה אצרה צילי טל, אומנית וחברת המשפחה מרמת הגולן.

התערוכה תוצג בין התאריכים 31.7-18.8.15 בגלריה המרכזית בעין הוד. פתיחת התערוכה, ביום ו' ה-31.7.15 שנה לנפילתו וחטיפתו של הדר.