הפינוי. הלילה
הפינוי. הלילהצילום: אחד המפונים

מ', צעיר שפונה הלילה (שלישי) בכוח מבתי דריינוף שבמערב הישוב בית אל, מספר לערוץ 7 על אירועי הלילה מנקודת מבטם של הצעירים שהיו במקום.

מ' מספר הבוקר, לאחר שהורד מהאוטובוס המשטרתי בירושלים כי בתוך שני הבניינים שהו במהלך הלילה ובשעת הפינוי עצמו כ-200 צעירים, חלקם מאלו ששהו במקום במהלך כל הימים האחרונים ואחרים שהוזעקו למקום עם תחילת פעילות הכוחות.

מעצר אחד התושבים

"מאות יס"מניקים ושוטרי מג"ב כיתרו את הבניינים ואת כל הכניסות האפשריות אליהם. השוטרים התחילו לדחוף את האנשים שהיו מחוץ לבניינים ולהרחיק אותם מהאזור, בלי הבחנה ובאגרסיביות", מספר מ'.

"בשלב כלשהו נכנסו הכוחות לתוך שני הבניינים ובודדו את האזורים השונים בתוך הבניינים, במטרה למנוע התרכזות של פעילים רבים באותו מקום", מציין מ'.

"בבניין שבו אני הייתי מילאו השוטרים את כל המדרגות עד למעלה, וסגרו על הבניין. עם זאת היו כמה וכמה חבר'ה שהצליחו להסתנן במהלך הלילה לחלקים שונים של הבניין".

לדבריו מי שנתפס מחוץ לבניין הורחק מהמקום בצורה אלימה. "השוטרים סינוורו לנו את המצלמות ומנעו מאיתנו לצלם את ההתרחשויות מחוץ למבנים", ממשיך מ' לספר.

הוא מתאר כי "בשלב כלשהו ניתנה הפקודה להתחיל ולפנות את הפעילים מתוך שני הבניינים. אנחנו התבצרנו בחדרים שבדירות השונות. חלק מהכניסות לחדרים נחסמו על ידי דלתות, ארונות וכל מה שבא ליד. מהחדר שלי יכולנו לשמוע את השוטרים בועטים ומנסים לפרוץ את החדר ליד".

לטענתו השוטרים החליטו בשלב מסוים לזנוח את מאמצי הפריצה וריססו לתוך אותו חדר גז פלפל, כך שיושביו, חלקם ילדים צעירים מאוד, נאלצו לקום ולעזוב אותו.

מ' מציין כי לאחר זמן מה החלו שוטרים להיכנס מדי פעם לחדר בו שהה יחד עם חבריו עד שהחל הפינוי הממשי, "היינו בפנים ושילבנו ידיים ורגליים במטרה למנוע את הזזתנו מהמקום בקלות. הילד הראשון שהיה ליד הדלת, נער צעיר כבן 14, השוטר הגיע אליו ועיקם לו את היד.

"המאבק נמשך עם עוד אדם אחד עד שהשוטרים החליטו לרסס פנימה כמות גדולה מאוד של גז פלפל, דבר שהקשה עלינו מאוד את ההישארות בפנים".

ריסוס גז הפלפל החליש את ההתנגדות כפי שמציין מ', "אנשים התחילו להשתעל בצורה קשה. זה היה חדר סגור שלא היה מאוורר, וריסוס הגז הפך את ההימצאות בתוכו לבלתי אפשרית. קיבלנו החלטה לעבור כולנו לחדר אחר שבו יש חלון, כאשר אני למשל פשוט לא ראיתי כלום כי הגז גרם לי שלא להיות מסוגל לראות".

הוא מתאר את אלימות השוטרים. "לחדר השני הגיעו כבר כוחות גדולים של יס"מ, שעשו שימוש באלימות קשה. אני קיבלתי מכות בחלקים שונים של הגוף ובעיטות. בשלב מסוים הצליחו להוציא כמעט את כל יושבי החדר.

"אמרתי לשוטרים שאני לא רואה כלום ונשכבתי על הרצפה. ניסו לבעוט בי ולהזיז אותי. אחד השוטרים הקים אותי והכניס לי ברך בגב. אמרתי לו 'אסור לך להרביץ לי' ושאלתי אותו איך קוראים לו כי שלא יכולתי לראות, אולם הוא לא השיב לי".

מ' מדגיש, כי כל הפינוי בוצע על ידי שוטרי יס"מ שהיו ללא תגי זיהוי, דבר המנוגד להוראות המשטרה ולחוק. 

"שני שוטרים תפסו אותי, עיקמו לי את היד והוציאו אותי אל מחוץ למבנה, שם הועליתי על אחד האוטובוסים שלקחו את המעוכבים מהמקום. על האוטובוס שאני הייתי עליו היו בסופו של דבר למעלה מ-60 צעירים ונערים שהוצאו מהבניינים, וזה לא היה האוטובוס היחיד.

"באוטובוס ראיתי אנשים עם חתכים בידיים ועם סימני אלימות. אנשים סיפרו על אלימות קשה אותה חוו במהלך הפינוי, ושלושה אנשים אף הורדו בשלב כלשהו מהאוטובוס לאחר שנזקקו לבדיקת מצבם הרפואי", העיד מ'.

מ' מספר כי כשעה וחצי נאלצו יושבי האוטובוס להמתין עליו, ומי שנזקק אפילו לשירותים נאלץ להיאזק ולצאת לשירותים תחת אבטחה כבדה. "סמוך לשעה 7:30 יצא האוטובוס בדרכו לירושלים. איש לא רשם את פרטינו. נלקחנו לפסגת זאב ושם הורדנו מן האוטובוס ושולחנו מהמקום".