אברי גלעד הערב ב-7
אברי גלעד הערב ב-7צילום: יח"צ ערוץ 20

מועצת הכבלים והלווין פנתה אמש להנהלת ערוץ מורשת (ערוץ 20) בהוראה לחדול משידור מבזקי חדשות. המועצה הבהירה כי מדובר בהפרה אסורה לכאורה של רישיון הערוץ.

בחודש יולי, שידר הערוץ שני מבזקי חדשות מדי יום, וזאת למרות שרישיונו הנוכחי אינו מתיר לו שידורי חדשות. בעקבות כך פתחה המועצה הליך בירור במסגרתו ייבדק האם הופרו תנאי רישיונו, ואם יימצא כי הערוץ אכן הפר את תנאי הרישיון יוטל עליו עיצום כספי.

בחודש יוני האחרון הערוץ נקנס בסכום של 100,800 שקלים לאחר שהמועצה קבעה כי שידור עצרת בחירות בערוץ מהווה הפרה של תנאי רישיונו.

ממועצת הכבלים נמסר עוד כי בחודש מאי השנה הגיש הערוץ בקשה מקדמית לשידור משדרי חדשות, בהתאם להוראות רישיונו, המאפשרות שידור חדשות באישור המועצה. והמועצה בתגובה שלחה את רשימת הדרישות הרגולטוריות שעל הערוץ למלא כדי לבחון את הבקשה. מאז ועד היום הערוץ לא הגיש את המסמכים הדרושים לבחינת המועצה.

"אני רואה את שידור המבזקים הללו בחומרה רבה", אמרה יו"ר מועצת הכבלים והלווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, "על פניו, יש חשש להפרה מתמשכת של כללי הרישיון של הערוץ, וזאת לאחר שהערוץ כבר נקנס בעבר בסכום לא מבוטל בשל שידור משדר אקטואליה שאינו תואם את רישיונו. שידורי חדשות מחייבים סט נפרד וייחודי של כללים, לרבות בנושא אתיקה. ככל שהערוץ יתקדם בהעברת תכניתו הכוללת לשידורי חדשות, המועצה תבחן את עמידתו בתנאים הנדרשים".