מוטי יוגב: להרים על בג"צ כף של טרקטור D9

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) תקף את החלטת בג"ץ להרוס את בתי דריינוף בבית אל. 

"למרות התב"ע בתוקף והיתר הבנייה מדובר בשרלטנות של בג"ץ ובחוסר צדק", אמר ח"כ יוגב בראיון לערוץ 7, "על בג"ץ צריך להרים כף של טרקטור D9 ואנחנו כמערכת מחוקקת נדאג לרסן את השלטון המשפטי במדינה ואת הזנב שמכשכש בכלב".

"נדאג באופן ערכי וצודק שהכנסת תשלוט והרשות השופטת תדע את מקומה. אנחנו נמשיך לבנות את ארץ ישראל בכל מקום ומקום. נדאג שגם 300 יחידות הדיור שהבטיח רה"מ ייבנו בבית אל".

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, אמר "יום קשה, ההחלטה לא מובנת. נמשיך את המאבק על בנייה בכל יהודה ושומרון".

שר החקלאות אורי אריאל תקף את נתניהו, "אני דורש מראש הממשלה לאשר עוד היום את בניית 300 יחידות הדיור שהבטיח עוד לאחר פינוי בתי האולפנא ולאפשר את בניית בתי דריינוף באופן מיידי לאחר ביצוע פסיקת בג״ץ. המציאות שבה הורסים בתי יהודים בארץ ישראל ועוד בתקופת כהונתה של ממשלה לאומית שנבחרה ברוב גדול היא מציאות שלא נוכל לאפשר את קיומה. יש להפסיק את ההקפאה מיידית".

יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, אומר כי נתניהו ויעלון אינם ראויים להנהיג את המדינה, "החלטת בג״צ על הריסת הבתים בבית-אל שמה חותמת סופית על ההתנהלות הכושלת של ראש הממשלה ושר הבטחון, שאו שעסקו ב'הטעייה ובהפרת סיכומים', כפי שהאשימה שרת המשפטים איילת שקד את השר יעלון, או שהם פשוט שלומיאלים שאינם יודעים לשלוט ולנהל כראוי. בכל מקרה, נתניהו ויעלון אינם ראויים להנהיג את המדינה".

שר החינוך נפתלי בנט גם קרא לנתניהו לפעול להסדרת הבנייה, "אני קורא לראש הממשלה להודיע כעת על קיום הבטחתו לבניית 300 יחידות דיור ביהודה ושומרון כפי שהתחייב. זוהי פסיקה מצערת של בג"ץ אשר החליט להתעלם מעמדת המדינה כפי שהוגשה אתמול על פי דרישת הבית היהודי. פסיקת בג"צ תביא בעקבותיה לתנופת בניה בכל רחבי ההתיישבות, מטרתם לא תושג, ההיפך. מרגע שהתקבלה ההחלטה אני אומר באופן ברור: מחאה כן-אלימות לעולם לא".

שרת המשפטים, איילת שקד, "אנו חיים תחת שלטון חוק ועלינו לקבל פסק הדין ועמו את רוע הגזרה. הבתים בבית אל יהרסו וייבנו מיד לאחר מכן. זוהי הדרך היהודית - לא מאבדים תקווה וממשיכים לבנות, לבנות ולבנות". 

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ ינון מגל אמר כי "בג"ץ לא מחמיץ שום הזדמנות לאכזב בכל פעם את אנשי ההתיישבות". 

"אני קורא למתיישבים שם לא לנקוט באלימות ולהביע את מחאתם. בסופו של דבר יש לבתים אישור בנייה ובתים נוספים ייבנו שם".