הרב בן דהן
הרב בן דהןצילום: ערוץ 7

סגן שר הבטחון הרב אלי בן דהן, נדהם לשמוע את פסק הדין של הבג"ץ לפיו יש להרוס את בתי דריינוף למרות עמדת המדינה.

בראיון לערוץ 7 אמר "מצער שהעליון התעלם לגמרי מכך שההליך התכנוני מוצה, ושיש כבר התרי בנייה לבתים. אני מצטער שבית המשפט העליון פספס הזדמנות לעשות צדק ולהראות שהוא מתחשב בהליכי הבנייה האיטיים והמסובכים ביו"ש. אני בטוח שלו מקרה דומה היה קורה בבאר שבע או בתל אביב, זה היה מסתיים אחרת, בקנס, או פיצוי ולא בהריסה, שזה המוצא האחרון שלא משתמשים בו, חבל שיש דין של איפה ואיפה, דין אחד לתושבי באר שבע ודין שונה לתושבי יו"ש".

לדבריו להחלטה להרוס את הבתים יהיה תג מחיר שיוצג לראש הממשלה, "אני מניח שסיעת הבית היהודי תתכנס ונדרוש כשלב מיידי את אישורים של שלוש מאות יחידות הדיור, ואני מקווה שייעשו דברים נוספים כדי שראש הממשלה ייצור מצב שבו יהיה ברור שהממשלה הזאת בראשותו היא ממשלה ימנית שחשובה לה ההתיישבות והבנייה ביו"ש".

בן דהן מקווה כי לא תהיה אלימות בבית אל, "אני חושש מאוד ממה שיהיה ומקווה מאוד מאוד שלא תהיה אלימות חס ושלום, ודברים יעשו בדרך הנכונה והראויה, שמעתי שראש המועצה הודיע שהמועצה תקיים ותקבל את פסק הדין ואני מקווה שחס ושלום לא נראה מחזות כמו בעמונה".

בן דהן טוען בשולי הראיון, כי גם לו המנהל האזרחי היה בידיו כפי שהובטח לבית היהודי בהסכם הקואליציוני, הוא לא היה יכול לפתור את סוגיית בתי דריינוף, "גם לו כל המנהל האזרחי היה תחת אחריותי, הנושא הזה לא שייך לאחריות של סגן שר הבטחון, אלא אלה החלטות בדרג של ראש ממשלה והחלטות שיפוטיות".