הרב זלמן מלמד
הרב זלמן מלמדהלל מאיר

ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, תובע מאנשי 'הבית היהודי' לחדול מהצהרותיהם חסרות הכיסוי בכל הנוגע להתיישבות וחיזוקה ולנתק מגע מול ראש הממשלה כל עוד אינו מיישם את הבטחותיו.

על הודעת בית המשפט הדוחה את הבקשה לשקול מחדש את הרס בתי דריינוף אומר הרב מלמד כי הוא מקבל אותה בצער רב ורואה בה "שגיאה קשה מאוד מאוד. פגיעה בישובה של ארץ ישראל, פגיעה בבית אל. הבטחות שהבטיח לנו ראש הממשלה בשם היועץ המשפטי וכל הדרגים שיכולים להיות אחראים לדברים לא התמלאו, והדבר מכעיס מאוד את כל תושבי בית אל, ולא רק אותם אלא את כל תושבי יהודה ושומרון".

באשר להתנהלות הדרושה כעת מול ראש הממשלה מחדד הרב מלמד ומפנה את דבריו כלפי מפלגת 'הבית היהודי' וראשיה: "הבית היהודי עד עכשיו רק משלם מס שפתיים. עד עכשיו לא התקיים שום דבר ממה שהם דיברו והבטיחו, ואם 'הבית היהודי' חושב שוב רק להמשיך לדבר ולדבר אנחנו מאוד מאוכזבים ממנו. נצטרך לשקול את הקשר שלנו עם 'הבית היהודי'".

הרס הבתים

לדברי הרב מלמד על המפלגה "לנתק מגע עם הקואליציה, לא להפיל אותה אבל לנתק מגע עד קיום ההבטחות בפועל. לא הבטחות חדשות, אלא עד קיום הבטחות בפועל. הובטחו כאן 300 יחידות דיור, הובטח שינוי בכל ההתייחסות להריסת הבתים אבל שום דבר לא מתקיים בפועל. הכול נשאר בגדר הבטחות".

"אני לא חושב ש'הבית היהודי' יכול להסכים להמשיך ולעבור בסדר היום ולהמשיך ולהצהיר הצהרות על שעכשיו יבנו ועכשיו יבנו. אין לזה שום משמעות. מה בנט מצהיר? במקום להצהיר 'דבר מעט ועשה הרבה', אנחנו רוצים לראות תוצאות. אני לא רואה תוצאות, לא מבנט ולא מאחרים. כל חבר כנסת מ'הבית היהודי' מצהיר הצהרות... מיותר להצהיר הצהרות. צריך לנתק מגע עד למימוש ההבטחות, עד להפסקת ההקפאה הבלתי אפשרית הזו בבית אל ובכל יהודה ושומרון".

הרב מלמד מבהיר כי ניתוק מגע משמעו הימנעות מהצבעה עם הקואליציה ואינו שולל מציאות שבה שיחות טלפון מראש הממשלה לא ייענו על ידי ראשי המפלגה, "לנתק מגע עד שדברים יתחילו להתממש. צריך את חתימת ראש ממשלה על התב"ע, ואם אחרי החתימה הוא שוב מעכב  אז שוב לנתק מגע עד שהדברים מתבצעים. צריך להרגיל את ראש הממשלה לקיים הבטחות".

בדבריו מדגיש הרב מלמד כי אינו מתמקד בסוגיית ההריסה אלא בסוגיית ההבטחות שנותרו תלויות באוויר ללא מימוש. "אני לא מדבר כעת על בית המשפט, אלא על מה שהממשלה יכולה לעשות. אני לא מדבר על ההריסה, אלא על ההבטחות שלא קוימו. שלא יצהירו הצהרות ושינתקו מגע עד שביבי יחתום על התב"ע של ה-300 (הבטחת בניית 300 יחידות הדיור, הבטחה שנתן נתניהו בימי המו"מ על הרס בתי האולפנה. ש.כ.), שיקבל החלטה שהחלטות ועדת לוי מיושמות ואז יהיה אפשר להמשיך את הקשר. אי אפשר לקבל הבטחות בעלמא".