הדר גולדין הי"ד
הדר גולדין הי"דפלאש 90

דו"ח של ארגון אמנסטי שמתפרסם היום (רביעי) טוען כי "ישראל ביצעה פשעי מלחמה בתגובה ללקיחתו בשבי של חייל ישראלי במהלך מבצע צוק איתן".

על פני 135 עומדים פורש הארגון טענות לפיהן ביום שישי בו נרצחו ונחטפו קצין צה"ל הדר גולדין והחייל אורון שאול הי"ד, פעל צה"ל בצורה קשה שהביאה "להרג של 135 אזרחים, ומדובר במימדים שמגיעים לכאלו של פשעים נגד האנושות".

הארגון אף שכר חברה מיוחדת כדי שתנתח עבורו תצלומים וסרטונים במטרה לבנות את המציאות של אותו יום, כפי שהיא משתקפת לדעת הארגון.

בדו"ח נטען שברגע שהובן שגולדין הי"ד נשבה, התקיפה ישראל ברפיח מטרות רבות, שאליהן הוא היה עלול להיחטף, בשל הפעלת "נוהל חניבעל".

פיליפ לותר, אחד ממנהלי אמנסי באיזור המזרח התיכון טען כי "קיימות ראיות מוצקות לכך שהכוחות הישראלים הפציצו בצורה חסרת רחמים אזורי מגורים, במטרה לסכל את הרחקת סגן הדר גולדין, ובכך זלזלו באופן מזעזע בחיי אדם, תוך ביצוע התקפות בלתי מידתיות".

הוא טען עוד כי "יש לחקור באופן עצמאי ובלתי תלוי את החשדות לפשעי מלחמה שבוצעו על ידי ישראל".

במשרד החוץ דוחים הבוקר את הטענות ואומרים כי הן הזויות ומגמתיות. "כשקוראים את הדוח", נוצר רושם שצה"ל נלחם נגד עצמו - ואין כמעט אזכור לפעולות הצבאיות של חמאס וארגוני הטרור הפלסטיניים האחרים. אמנסטי לא תיאר את פעילות ארגוני הטרור באופן מכוון מתוך אוכלוסייה אזרחית, נגד ישראלים".

"אמנסטי בונה נרטיב כוזב - בטענה כי ארבעה ימים של פעילות צבאית של צה"ל הוקדשו לתגובה ישירה לרצח והחטיפה של חייל צה"ל. נראה כי אמנסטי שכח שיש סכסוך מתמשך - שבמהלכו פעל צה"ל להפסיק את ירי רקטות ולנטרל מנהרות תקיפה, וארגוני הטרור פלסטיניים העוסקים באופן פעיל בסכסוך אינטנסיבי נגד צה"ל מתוך הסביבה האזרחית. הלחימה האינטנסיבית שאירעה ברפיח - בכל הסכסוך, ולא רק במועדים שאמנסטי מתמקד בהם, היתה ללא דופי", מבהירים במשרד החוץ.

גורמים במשרד החוץ מוסיפים בשיחה עם ערוץ 7 כי מדובר בדו"ח שנבנה בצורה בסיסית על טענות שמעולם לא נבדקו אלא על ידי אנשי הארגון. הוא מוסיף כי אמנסטי מביא פרשנות לקויה ושאינה עולה בקנה אחד עם המציאות של המשפט הבין לאומי.

"אמנסטי טוען שצה"ל יש מדיניות של שימוש בכוח ללא הבחנה ובלתי מידתי, מסקנה שמבוססת על התוצאות הטראגיות של פגיעה באזרחים. עם זאת, מסקנה כזו אינה מבוססת על החוק הבינלאומי ורק משקפת את ההטייה הפוליטית של הארגון".

במשרד החוץ מסמכמים ומבהירים כי "שוב אמנסטי הראה את העיסוק הכפייתי שלו בישראל, על ידי העלאת טענות חוזרות ונשנות שכולן מקורן באחיזת עיניים".