מירי רגב
מירי רגבצילום: יונתן סינדל, פלאש 90
שרת התרבות והספורט, מירי רגב (הליכוד), התייחס הערב (רביעי) להריסת הבתים בבית אל ולהתבטאות של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי נגד בית המשפט העליון.

"המראה הזה הוא מזעזע, הוא קשה, הוא לא תקין", אמרה רגב על הריסת בתי דריינוף. ''אני חושבת שהפינוי הזה היה פינוי לילי מיותר, בג"ץ הוכיח שוב את מה שאמרתי גם בעבר: הוא מנותק מהציבור הישראלי, בוודאי מההתיישבות, ואם הם כל כך חוששים מבניה בלתי חוקית אז בבקשה, בואו נהרוס את כל הבניה הבלתי חוקית במגזר הערבי ובמגזר הבדואי.

"לא יכול להיות שתמיד במגזר היהודי הורסים בתים", הדגישה השרה רגב בראיון לרדיו החרדי קול חי. ''מה גם שאפשר היה להגיע להבנה, גם שרת המשפטים, ידידתי איילת שקד, וגם שר הביטחון בוגי יעלון היו צריכים להגיע להבנות ולמצוא את הפתרון בעניין הבניינים שנהרסו בצורה כל כך אכזרית ובפינוי קשה ומראות שמחזירים אותנו לתקופת ההתנתקות".

רגב התייחסה גם לדבריו החריפים של ח"כ יוגב, שאמר בראיון לערוץ 7 כי "צריך להרים כף של טרקטור D9 על בג"ץ". שרת התרבות טוענת כי הוא "הגזים קצת", כלשונה, והסבירה כי ''בכל זאת, יש לנו בית משפט עליון ונכון שהיינו רוצים לראות שופטים אחרים בבית המשפט העליון''.

יוגב: להרים על בג"צ כף של טרקטור D9

היא הביעה תקווה כי הוועדה למינוי שופטים תבחר בקרוב ''אנשים יותר לאומיים, יותר ציוניים, שיודעים לחוש את הדופק הציבורי וכן, שבית המשפט יהיה מחובר לציבור הישראלי.

''זה לא סוד שזו לא הפעם הראשונה שמתחנו ביקורת על בית המשפט העליון, גם בעניין חוק המסתננים מתחתי ביקורת על בית המשפט העליון שבגלל החלטותיו הפסקנו מהלך מבורך של הוצאה מרצון של מאות מסתננים. לכן אני חושבת שאנחנו צריכים לשנות את הרכב בית המשפט העליון, כזה שיהיה מחובר לעם.

לדברי רגב בית המשפט העליו אינו מבטא כראוי את הרצון הציבורי. "ודאי לא הייתי אומרת שצריך לשלוח טרקטור לבית המשפט העליון, אני חושבת שזאת הייתה אמירה מיותרת של ח"כ מוטי יוגב. אני חושבת שהוא יכול לצאת ולהגיד שהוא השתמש בביטוי או בדוגמא שהיא מוטעית, להביא את עמדתו שיכולה להיות ברורה ונחרצת אבל לא בעניין של הריסת בית המשפט העליון".