מבקר לוקר

מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא, המשתתף בימים אלו בפסטיבל "לא בשמיים", התייחס בראיון לערוץ 7 לאופן בו מתקבלת הביקורת במדינה.

"אני חושב שכל ביקורת לא תמיד מתקבלת באהבה או ברצון", אמר המבקר, "למרות שבשנים האחרונות יש מגמה כן לקבל באהדה את הביקורת ללמוד ממנה, לראות בה ביקורת בונה, לתקן את הליקויים וכיוצא בזה".

שפירא מסביר את ההבדל בין ביקורת כפויה לבין ביקורת שמוזמנת על ידי גוף, "ביקורת כשהיא כפויה על אדם אז הוא יכול להביע את דעתו עליה, אבל כמובן שהכול צריך להיות במידה הראויה ובנימוס".

"אני חושב שמי שמזמין ביקורת, דהיינו גופים שמבקשים חוות דעת או דוחות, שיתנו עצות והמלצות מה אפשר לתקן, כמו למשל וועדת לוקר שהממשלה הזמינה, אז אם אתה מזמין דו"ח לפחות תדון בו ותגיע למסקנה. תרצה תאמץ לא תרצה אל תאמץ זו זכותך, אבל להתבטא כפי שהתבטאו בעניין הזה, לדעתי זה לא ראוי", הוא אמר כשהוא רומז להתקפות בכירי מערכת הביטחון ושר הביטחון בראשם.

למבקר חשוב לציין לשבח את התנהלותו של ראש הממשלה בנושא, "אני חושב שטוב עשה ראש הממשלה כשאמר שהוא יבחן היטב את הדו"ח ויביא אותו לדיון בממשלה, ויפה שעה אחת קודם. הדו"ח ביסודו מעניין מאוד, חשוב מאוד ואפשר ליישם, אני מתאר לעצמי לפחות את חלקו, או להיעזר בו להגיע לתקציב ביטחון ראוי".