מבטיח לסייע. אידלמן
מבטיח לסייע. אידלמןפלאש 90

בהסתדרות הרפואית זעמו על אישור חוק ההזנה בכפייה לפנות בוקר (חמישי) בכנסת והודיעו כי יגישו עוד היום עתירה לבג"ץ נגד החוק.

"עמדתנו ברורה ואנחנו נמשיך להתנגד, זו פעולה מסוכנת שאסורה על פי חוקי האתיקה", אמר יו"ר ההסתדרות ד"ר ליאוניד אידלמן בשיחה עם חדשות 2.

נזכיר כי הצעת החוק נולדה בעקבות שביתות הרעב של המחבלים בבתי הכלא. בירושלים חששו כי מחבלים שימותו בכלא עלולים לגרום להתפרעויות קשות ביהודה ושומרון.

"אנחנו מסבירים לרופאים היום שאסור להם להשתתף בהזנה בכפייה כי זה עינויים", סיפר אידלמן. "גם אם מצב כזה יקרה ושובת רעב יהיה בבית החולים נפעל כדי שהרופאים לא יטפלו בו".

יו"ר ההסתדרות הרפואית הביע תקווה כי בג"ץ יבלום את החוק."עד היום במדינת ישראל רופאים הצליחו למנוע מוות של כל שובתי הרעב, אבל החוק הזה לא יאפשר לרופאים לעשות את זה באותה יעילות", אמר.

נזכיר כי בחודש שעבר השיב השר לביטחון פנים גלעד ארדן לטענותיו של אידלמן ואמר כי "עמדת ההסתדרות הרפואית תמוהה. כמי שאמונים על הצלת חיים בכל סיטואציה, על הרופאים לעשות את תפקידם בין אם מדובר באסיר המנסה להתאבד בתאו ובין אם מדובר באסיר המרעיב עצמו למוות".

"החוק אמנם לא מחייב רופאים לבצע את ההליך, אך אני בטוח שיימצאו הרופאים שיסכימו לעשות זאת. מטרת שביתות הרעב היא להלך על מדינת ישראל אימים ולהביא לשחרור מחבלים, לא נאפשר את הדבר הזה", הוסיף ארדן.