זירת סיום פיגוע הדריסה
זירת סיום פיגוע הדריסהפלאש 90

שופטי בית המשפט בעליון, סלים ג'ובראן, חנן מלצר ומני מזוז דחו את ערעורו של איסלאם איברהים עיסא, המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצח אביב מורג הי"ד.

שופטי בית המשפט העליון לא נתנו אמון בגרסאות השונות שהציג המחבל, וקבעו כי שרשרת אירועי הדריסה שביצע היתה מכוונת, ולא תוצאה של אירוע רפואי או תקר בגלגל.

"גרסאותיו השונות של המערער אף לא זכו לחיזוק ראייתי כלשהו. לא הובא הסבר רפואי המניח את הדעת הכיצד אדם צעיר ובריא שיצא לדרכו בבוקר כשהוא מרגיש טוב, וללא השפעת אלכוהול או סמים, לפתע מאבד את הכרתו", קבע השופט ג'ובראן.

השופט אף דחה את טענתו של עיסא כי גם אם המעשים אכן בוצעו, לא היה מקום להרשיעו ברצח בכוונה תחילה, מאחר שלקה באותה עת בהפרעה נפשית. "אינני מקבל את טענותיו של המערער לעניין אבדן עשתונותיו כתוצאה מהפרעה נפשית שבה הוא לקה, במהלך חלקו הארי של האירוע. סבורני, כי אבדן עשתונות שכזה לא הוכח כדבעי כלל ועיקר, ומכל מקום, הלכה היא כי העובדה שמעשיו של המערער בוצעו מתוך חמת זעם או עצבים אין בה כדי להפחית מקיומה של ההחלטה להמית".

בסיום פסק הדין קבעו השופטים כי גם גזר הדין שקבע בית המשפט המחוזי, מאסר עולם ועוד ארבעים שנות מאסר, יחד עם פיצוי לנפגעים בסך כחצי מיליון שקלים, הוא גזר הדין הראוי, ועל כן דחו גם את הערעור על גזר הדין.

נזכיר כי במהלך הפיגוע, שאירע ביום הנכבה בחודש אייר תשע"א, פגע עיסא, שנהג על משאית מסוג סמיטריילר, בשורה ארוכה של כלי רכב לאורך שני קילומטר. בפיגוע נהרג כאמור אביב מורג הי"ד ונפצעו 17 בני אדם.

כוחות החירום: האירוע היה לא ברוריוני קמפינסקי