פגישה דייט
פגישה דייטפלאש 90

שאלה: אני רווקה בת 33, נפגשתי כבר עם עשרות בחורים (אם לא מאות, האמת שהפסקתי לספור...לצערי) ועדיין לא מצאתי את הבחור שאני מחפשת. אני לא בררנית ויודעת בדיוק מה אני מצפה מהבחור ועל מה אני מוכנה להתפשר ובכל זאת לא מצאתי אף בחור שעונה על הציפיות שלי.

הציפיות שלי הם לאדם נורמלי, מאוזן ואני אתן דוגמא. אני מחפשת בחור עם חוט שדרה, לא רכרוכי , אך עם חוט שדרה יציה שיודע מה הוא רוצה לעשות עם עצמו. אני גם מחפשת בחור אדיב , ג'נטלמן, אך מצד שני שלא יהיה "דביק" מדי וחנפן. ההורים אומרים לי שאלו תכונות סותרות, אך אני עונה להם שכבר הרמב"ם אמר שצריך את דרך האמצע, שביל הזהב ולא להגזים לאף נטיית נפש או מידה. אשמח לשמוע מה דעתך, האם יש לי דרישות מוגזמות? ואם כן, כיצד אפשר להתפשר? הרי הכל כל כך חשוב ונכון לי.

תשובה: שואלת יקרה, את מתארת את עצמך כבחורה לא בררנית , לא אחת שמחפשת על מה "לפסול" את הבחור ובכל את את מחפשת כבר כעשור את בן זוגך המיועד. אין זה ניסיון פשוט ואני לא מעוניינת לשפוט אותך, אך בכל זאת הרשי לי להאיר לך שמן הסתם, אם תשימי לב ותהיה קשובה לעצמך – תודי בכך: ככל שנפגשת עם יותר בחורים "נולדו" לך עוד רעיונות בראש למידות ותכונות נפש שממש ממש חשוב שיהיו לבעלך לעתיד. למשל: נפגשת עם בחור שהיה לך מאד קשה עם החסכנות שלו ואז אמרת לעצמך: "לא קמצן" זו התכונה הראשונה שאחפש. אח"כ נפגשת עם בחור עם אינטלגציה בינונית שבקושי הצלחת לנהל איתו שיחה ואז ציינת לעצמך: "אני מחפשת רק בחור חכם וזורם" וכדומה. במהלך עשור השנים שעברו עלייך צברת בפנקסך (האמיתי או הוירטואלי) רשימות של תכונות רצויות ולא רצויות של בן הזוג. ברור שבחורה בגיל 18 עדיין לא צברה רשימה כזו מכובדת ולכן יהיה לה קל יותר למצוא בחור שיענה על כל הציפיות.

לך, לעומת זאת, יש ציפיות גבוהות יותר מבעלך – הוא חייב להיות בדיוק באמצע של כל המידות, כמו הרמב"ם. אבל הבעיה ש"ממשה עד משה – לא קם כמשה" – מעטים מאד האנשים שהם בדיוק באמצע של כל המידות – לא קמצנים מדי ולא נדיבים מדי, לא רציניים מדי ולא "שטותניקים" מדי וכו'.

לכן , לצערי, כנראה שיתכן שעל חלק מהתכונות תאלצי לוותר – לא בגלל שאת בחורה פחות טובה בגלל גילך המתקדם , אלא בגלל שעם ההתקדמות בגיל גם עלו הציפיות – הכרת עוד תכונות ששיבצת אצלך ברשימת "המשאלות".

אני מציעה לעשות סדר בדברים: לרשום לעצמך את כל התכונות הטובות (נהיה חיוביים ונסתכל על התכונות הטובות) שאת מעוניינת שיהיו לבן זוגך ולדרג אותן. בחרי ב2-3 תכונות שהן קריטיות ואם אין אותן לבחור אז הוא "נפסל" על הסף ועוד 3 תכונות שכדאי ועדיף שיהיו לבעלך אך לא קריטי אם הן לא יהיו – כלומר: אם אין את התכונות הללו לבחור את לא "תפסלי" אותו אלא תבחני בצורה כנה אם הוא מתאים לך ותנסי למקד את הסתכלותך על התכונות הקריטיות שכן נמצאות בו ולהעריך אותן.

ולסיום, זכרי שגם כאשר חוללו הבנות בכרמים בט"ו באב, כל אחת הבליטה רק מעלה אחת שקיימת בה (יופי, ייחוס וכדומה) ולא צירוף (לא ראלי כל כך) של שלל מעלות..

בהצלחה רבה!!

שרית יורב - מנחת נישואין, מרכז י.נ.ר-יועצי נישואין רבניים [email protected]