הרס בנצר
הרס בנצרצילום: נדיה מטר

ערבי תושב אחד הכפרים הסמוכים לנצר שבגוש עציון הגיע היום (חמישי) אחר הצהריים אל אדמות נצר עם טרקטור, והחל לבצע הרס בנקודת התצפית השולטת על צומת גוש עציון ואתר ההנצחה שבמקום.

ראשי תנועת 'נשים בירוק', התנועה שהקימה ושיקמה את האתר עם 'הועד למען נצר', הוזעקו למקום בעוד הערבי מבצע את פעולות ההרס בטרקטור שבו נהג. תוך כדי מעשה ההרס הגיעו למקום ראשי התנועה עם פקח הקרקעות של גוש עציון, משה פרוכט, ואיש ביטחון אזורי ויחד הפסיקו את המעשה ועצרו את הערבי המבצע.

במקביל למעשה ההרס באתר התצפית עלה טרקטור ערבי נוסף על חלקה אחרת בנצר וביצע עקירה המונית של עצי זית שנשתלו על ידי פעילי 'נשים בירוק' זה מכבר על שטחי מדינה מוכרים ובאישור הרשויות.

"הרוח הגבית מההרס בבית אל הגיעה לגוש עציון", מסכמות יהודית קצובר ונדיה מטר, ראשי 'נשים בירוק' את האירוע. "הערבי הרס לאור יום וללא חשש את פינת ההנצחה שהוקדשה לזכרה של אוהבת ארץ ישראל שרה שפיגל ז"ל".

יצוין כי במקום הוצבו על ידי התנועה ופעיליה פרגולה גדולה וספסלים לזכר ניצולי השואה. במעשה ההרס שבוצע היום חרש הערבי את האתר כשהוא משאיר אחריו הרס וחורבן.

"נראה כעת את יפי הנפש זועקים ומתיפייפים כשהרס מבוצע כעת. החוצפה של הערבים עולה אל על בעוד דמותה של ממשלת ישראל יורדת מטה מטה", אומרות השתיים ומבטיחות: "נחזור להקים את האתר ואת התצפית החולשת על צומת גוש עציון, אלון שבות, אלעזר, אפרת וראש צורים".